Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kan ni bygga om min aqua PS2?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

Kan ni bygga om min aqua PS2?

Kan ni installera en Messiah 2 Pro i min Aqua PS2?
    Och hur mycket kostar det?
    Är det något problematiskt med just den modellen, eller fungerar den bra?
    Och är linsen bra på den modellen?

Jag skulle vilja bestämma en tid då jag kan komma förbi och lämna in den så att ni kan bygga om den samma dag så att jag slipper åka fram och tillbaka 2 gånger.
    Skulle det gå bra tror ni?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har inte fått in någon aqua, men det borde ju vara en vanlig v9/v10 scph-50004 modell under skalet. Skall vi göra den samma dag tillkommer 500:- i "jag vill gå före alla andra som väntat en vecka i kön" avgift. Jag rekommenderar DMS3 eller Ripper 2 gold, inte Messiah 2 pro.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Skall vi göra den samma dag tillkommer 500:- i "jag vill gå före alla andra som väntat en vecka i kön" avgift. Jag rekommenderar DMS3 eller Ripper 2 gold, inte Messiah 2 pro.
    Ok jag förstår. Så den är likadan som dom senaste svarta PS2'orna altså?
    Och med samma dag menade jag inte gå före någon, utan att jag ställer mig i kö som vanligt, men att jag kommer ner med min PS2 samma dag som ni tänkt bygga om den så att jag slipper göra rundan 2 gånger. Skulle det gå tror du?

Och jag har en fråga om dessa chip. Varför rekomenderar du DMS3 eller Ripper 2 gold istället för messiah? Är det nåt som inte är bra med det chippet?
    Jag läste att DMS3 spelar import PS1 spel i 50 Hz, och det vill jag inte att den ska. Det går att upgradera detta chip har jag hört men jag vill hellre att allt ska funka på en gång, så om jag struntar i grön DVD bild och regionsfrihet, är inte messiah det bästa alternativet för mig då?

Tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har bara två varianter på köhantering...lämna in och låt den ligga på vår hylla tills den blir gjord eller muta oss att göra den direkt. Mycket enklare att administrera än att behöva jaga kunder när det är dags för dom att lämna in, vet vi hur många som ligger på hyllan så vet vi hur många extralödare som kan få komma in och jobba osv :-)

Messiah 2 pro är omodern, har inte rgb green screen fix, går inte uppdatera. Ripper 2 är mycket trevligare än Messiah 2 pro och blir billigare inkl montering på din PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Ok jag förstår. Jag kan vänta en vecka då eftersom jag redan har en gammal PS2 med messiah 1.
    Men nu är jag osäker på vilket chip jag ska ta.
    Så vitt jag har förstått det så är messiah 2 omodernt, men är det bare DVD mässigt?

Att spela spel med chippet, finns det något som är omodernt med det från den aspekten? Jag struntar i DVD functionerna, men att spela spel är viktigt.

Min gammla messiah 1 fungerar ju fortfarande på alla spel jag har provat. Till och med Xenosagas DVD 9 disc. Och konstigt nog får jag ingen green screen med den, men jag kommer få det med messiah 2?

Hur som helst, spelmässigt, är det något omodernt med messiah på den fronten eller är det bara DVD funktionerna?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, på de gamla PS2 räckte det med att dra en stump kabel mellan två punkter på moderkortet för att fixa green screen problemet, dvs att man inte kan se på dvd film med rgb-kabel. PS2:an är ju så som original eftersom den normalt slår över från rgb till yb/pb/rb komponentvideo vid dvduppspelning.

Men när det gäller spel så är nog chippen likvärdiga.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Va är det inte det nya messiah 2 ni säljer?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det "nya messiah 2" låter ju mest som om någon tagit typ mxl2 koden och tryckt upp en serie chip som dom döpt till Messiah 2. Det gamla Messiah 2 teamet har man ju inte hört ett pip från på evigheter :-)

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Det är det gamla messiah 2 programerarna som gjort chippet. Det är firmware 2.0
    Med tanke på va Messiah teamet snott tidigare så skulle det inte förvåna mig om de tagit MXL2 koden.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Dock är det så att sist jag kollade hade inte MXL stöd för alla regioner v0-v10.

Liknande diskussioner

1. Funderingar kring min PS2 laser
    By Calleman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 12:34
  2. Kan inte spela KotOR på min box.
    By Whatever in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 09:37
  3. kan inte mata ut spelet på mitt ps2
    By axl in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 00:05
  4. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  5. Vill bygga om mitt PS2
    By Taru in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-07-30, 21:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner