har du ställt om switcharna du ska göra de beroende på vilken bios bank du la in bioset i
har du ställt om switcharna du ska göra de beroende på vilken bios bank du la in bioset i
vilka switchar?
de som sitter på den som man kopplar usb:n till? isåfall, hur ska jag ställa in dem om när jag har valt stapel 4, och den med 512kb?
aa de e den tror man ska lägga on on off off du kan pröva de händer inget farligt
aa nu kolla ja lite i forumet o de ska va on/on/off/off i bank 4
hur ser man hur switcharna ska stå då? jag testade att sätta on on off off, men det funkade inte..
pröva sätta dem första två uppe o dem andra två nere om de inte funka gör tvärtom...gäller att va lite smart = )
okej, då beror det nog på att jag nog fuckade biosen nyss. ska fixa det först, men jag m,åste åka till en polare för att det ska gå. tack för hjälpen.
pröva lägga bios bank 4 sen 256kb
spelar det någon roll förresten vilken storlek man väljer? 256/512/1mb
tror det men fråga inte varför...men pröva me 256kb
vad är superdisc för något? behöver man det?
En SD är en skiva med alla program du kan behöva för din xbox istället för det enkla menysystem som finns i MSDASHEN där du gör dina menyval
så msdash ändras inte utan superdisk?
För att kunna få ut det mesta av sin xbox chippar man den, sen lägger man in Evoxdashen är är motsvarigheten till Msdashen, men med fler menyval och instaällningar för nätverk, osv, osv. När du sätter ditt chip i ON läget startas EvoXdashen om man nu väljer den dashen dvs finns ett antal olika. När du stänger av ditt chip starts Msdashen upp enkelt förklarat.
hur lägger man in evoxdashen då?!
om jag skriver såhär då:
Jag ska använda original-hårddisken. Jag vill kunna spela brända och importerade spel. samt kunna lägga in ROMS för snes och nes osv.
plus att jag gärna (det är inget måste) vill kunna spela upp svcd, vcd dovx, xvid osv.
vad behöver jag isåfall?
Då behöver du först ett chip.
sen behöver du Sd3.7rc8
Gå in på PSXCARE i menyn.
Kör Install evo-x SMALL drive om du vill lägga alla emulatorer och program på E:\, men det är mest till för den som installerar på en originalhårddisk.
var kan jag ladda ned de där programmen?
Kolla under GUIDER det står varje steg hur man gör
okej.. men Sd3.7rc8 är typ 800 mb, och jag har ingen dvdbrännare, hur ska jag göra då?
Leta efter Sd3.7rc8 LITE har du msn så kan jag skicka dig evoxdashe som du bränner ner på en cd-r/rw skiva
det laddar jag ned just nu! men inte som iso, utan i mappformat. kommer det funka ändå?
det ligger ett C: och ett F: i en mapp som heter inst.
nej man måste få ner den i ISO format XISO formatOriginal inlägg av Kivi
Shit slutar för idag c u
Last edited by pege63; 2004-05-07 at 12:43.
var kan jag få hem den i isoformat?
dc++ eller mirc...va har du för bredband?
jag har superdisc LITE bränt på skiva nu.
jag har satt i den i dvdromen men den säger att den inte känner igen skivan, flashningen har gått korrekt till. jag flashade med x2_4983.06_256k.bin, stapel fyra, och på den översta 256k. sen ställde jag om switcharna på chippet till ON ON OFF OFF.
jag ser inte heller någon executer-logga någonstans.
nån som vet vad som är fel?
märkte nu att chippet inte lyser. då är det ingen kontakt, right?
fan, det lyste igår..
KIVI fick du ordning på chippningen?
jaa! det funkar hur bra som helst nu! jag är skitglad att jag köpte skiten. när det väl funkar, funkar det problemfritt.
hejdåhejdå!
Bookmarks