jag tog bort brinkan som man skall lägga mellan chippet och moderkortet så gick mitt igång, funkar klockrent
jag tog bort brinkan som man skall lägga mellan chippet och moderkortet så gick mitt igång, funkar klockrent
verkar som chippet tål ganska mycket stryk.. om Kivi klarar det :P
När jag skruvade så skruvade jag igenom boxen omedvetet men satte en mutter under boxen och nu sitter den som aldrig förr!... Min funkar bra men den blinkar röd grönt när jag stänger av chippet tror jag??, var längesen jag gjorde det... läste någonstans att det berodde på att man inte låst hårdisken, stämmer det? och isf om jag ska låsa den kommer jag då förlora innehållet på boxen?
Original inlägg av dizazter-mazter
stämmer jäv**gt bra det!!
Har tidigare skrivit ett inlägg om "problem med DVD-läsaren" (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=17060). Har nu i en vecka drygt levt med en halvt fungerande XBOX, och idag så tog jag tag i skiten. Efter att bytt mellan hårddiskar, installerat om Evo-X, rucklat i sladdar, svurit i oändlighet, flashat om BIOS med mera, så insåg jag att man kanske skulle ta sig en noggrannare titt på chippet, hur det satt. Då upptäckte jag, dum som jag är, att jag dragit ut sladdarna från själva chippet till "kontrollen" för hårt (efter montering) så den gula sladden till chippet satt lite halv-dant. Så det var bara att göra rent chippet, plugga i sladdarna så de hade mycket överflöd och skruva fast chippet. Nu funkar det återigen.
Remember kids, don't pull the wires to hard!
Bookmarks