har letat efter guider hur man löder dit en usb port men har bara hittat otydliga guider/bilder...
någon som har en mer tydlig guide och kan hjälpa en stackars moddare ?
har letat efter guider hur man löder dit en usb port men har bara hittat otydliga guider/bilder...
någon som har en mer tydlig guide och kan hjälpa en stackars moddare ?
Det finns lite här och där, beror på hur du vill göra!
Easily add a USB port to your Xbox - http://www.xbox-scene.com/articles/usb-port.php
U.S.B connectors to the front panel - http://www.xbox-scene.com/articles/usb-front-panel.php
Finns säkert mer också!
om du ska montera den innuti boxen gör så här:
öppna boxen... ta bort allt så att du ser moderkortet... ta ex. port 4 å klipp alla kablar... tvinna ihopp alla kablar igen till sammans med USB kabeln.... konbinera färgerna rätt bara
P.S... behöver inte klippa den gula kablen D.S....
Original inlägg av Lucif3r
Mycket snyggare att montera den på sidan, och slippa "förstöra" en handkontrolls port! Eller hur
ummm förstöra? kontroller porten funkar lika bra som innan
så länge man inte kopplar in USB å kontroll på en gång så.....
Original inlägg av Lucif3r
Men vadå, menar du inte att göra om den till en hel "USB port only" -port?
För de bilder jag har sett så sitter dem snyggt som attan!
Alldeles under port 4 sticker 2 stycken ut bredvid varrandra!
nej nej nej...... inte USB only port! man tvinnar ihop kontrollerportens kablar MED USB portens....så att båda kontakerna blir på samma kabel...... på så sätt förstör man inte kontrollerporten....
det finns ett "hålrum" brevid port1 (under framsidan) som passar perfekt att montera USB portar i........
Aha, missförstod det hela
Men det blir ju riktigt bra det!
Är det inte lättare att skaffa en USB kabel som man pluggar in i en port när man ska använda den? Är väl i stort sett samma sak ?
jo det blir precis samma sak..... förutom att en kabel e en kabel å inbyggd e inbyggd
Japp! Men det är ju lite enklare att köpa en kabel för en 50 :- och använda den när man ska använda den
Om man inte är en pillerjokke som gillar att pillra förståss
.............. som jagOm man inte är en pillerjokke som gillar att pillra förståss
Jao, även jag gillar att pilla lite! Men har faktiskt inte vågat göra något med xboxen för jag är rädd för att man ska pajja något, men nu när man fått ett bättre jobb och xboxen har börjat jävlats och man har en reserv så kan man kanske börja pilla lite
är man rädd ska man nog inte ge sig på det.
Hur skull du göra om du INTE var rädd?
Nä jag vet att man egentligen inte ska ge sig på det som man tror är omöjligt, men jag har ju ändå en i reserv och ska köpa en ny så why notOriginal inlägg av pege63
Då skulle jag ha haft antingen en mega xbox med alla möjliga saker till eller ingen alls
jag hade koppla så att jag kunde ha min mx500 i en usb från 4:e porten och när den inte var inkopplat så kunde jag ha handkontrollern ändå, det var lite pill men ändå ruggigt enkelt om du kan löda..det finns kopplingsschema på internet...
å om man inte vill löda så gåre lika bra me tejp
Kanon det! Men jag köpte en usbkabel som funkade kanon så jag skiter nog i att pilla
gör så du
Då har man just lött in en usb-port i xboxen. Blir att surfa hela natten då! Hoj!
Xbox v.1.0
Thomson DVD
Xbit med xeceuter2
USB-port
WD 200gb
Bookmarks