Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ang instalationer

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

ang instalationer

Hej

jag funderar på att beställa ett smartxx och en hårdisk och en diplay av er.

MEN jag har läst runt i massa trådar och och kommit fram till att hålla på med chippning och sånt värkar ganska så krongligt. ni använder massa konstiga termer som en nybörjare inte förstår riktigt.

jag har bra dator kunskap har kunnat lära mig allt som jag har viljat kunna lära mig inom dator grejor. och min pappa är elektriker det han inte klarar av klarar hans arbets kommpisar.

pappa avråder mig till att göra det själv för hans kommpisar tyckt att det vart svårt att chippa en ps2, men vad jag har läst så är det 100gr lättare att chippa en xbox

men det som skrämmer mig är byta hårdisk och fårsta gången jag skall starta skiten.

på skala 1/10 hur svårt är det?
    en elektriker + en ganska så dator haj perrson =

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Hade ungefär samma kunskaper som du och det gick smidigare än vad jag trodde! Är man bara försiktig och noggran med lödningen är det inga problem. Installationen av Superdisk var busenkel även den (bara sätta i skivan i stort sett).
    Och har du några frågor finns här ett helt forum med folk som hungrigt kastar sig över dina problem!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Att byta hdd är ju det lättaste av allt.Ut med den gamla & dit med den nya.Sedan är det bara att boota med SuperDisc,formatera,installera Evox & MS Dashboard.Klart!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    om du inte vill löda finns det alltid chip som man ej behöver löda på = )

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    hej

men asså när man byter hd måste man ju ha nått konstigt nummer från den andra va? eller är det bara om man sätter in i en o-moddad som man måste ha det dära nummret?

TACK ALLA FÖR ERA SVAR!!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    kanske skall tillägga att jag har inte råd med 500:- för att psxcare skall göra det exlusive frackten..

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    det där "numret" du pratar om tror jag e koden för att låsa upp en låst HDD = du behöver inte den för att byta HDD i en chippad xbox......

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    okey då börjar bitarna falla på platts, sommar jobb sedan chipp det fins ju chipp montörer här i gbg me men det känns mer rätt att göra det själv än att non annan affär skall göra det åt mig. kan inte psx care öppna i gbg???

Liknande diskussioner

1. Fråga ang chip
    By Rasbotin in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 14:33
  2. Fråga ang chip
    By Rasbotin in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 14:16
  3. Fråga ang Xbox och ev. spela online...
    By covenant in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-29, 09:01
  4. hansi eller shiro ang chip till psx one
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-04-22, 15:20
  5. Ang. RGB-Kabel
    By Ekis in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-03-07, 17:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner