Hur uppdaterar jag denna spelare, gör jag delete på hela den mappen i XBOX och sen lägger in den nya?
Vad heter filerna som man vet att man har fått rätt så man inte raderar fel heller för den delen.
Jo jag är ny på detta...
Hur uppdaterar jag denna spelare, gör jag delete på hela den mappen i XBOX och sen lägger in den nya?
Vad heter filerna som man vet att man har fått rätt så man inte raderar fel heller för den delen.
Jo jag är ny på detta...
Du kan kolla i nfo filen för vissa builds där brukar det stå.
Finns det ingen som gjort detta tidigare som kan skapa en guide som alla fattar ink. jag *är ganska trögg så skriv gärna så en 5:åring förstår*Original inlägg av Psyfus
Ja tog hem senaste ja hittat: XBMC.2004.1112-EXPERT i denna ligger en mapp "XBMCTex" står också i nfo´n att "XBMCTex.exe is also included." Vad gör denna? Vad är den bra för? ska den skickas med till boxen?
Drog hem XBMC 1.1.0 2004-11-13 och där va den inte med.
Ska den med från den andra eller inte? Skulle villja veta vad den är bra för.
Last edited by Dirty; 2004-11-16 at 13:16.
?
Vilken är den senaste XBMC
Jag gjorde detta igår och det funka fint. Sedan lekte jag runt lite mer och nu scrollar inte texten längre. Allt står som det skall i home.xml så jag fattar noll!Original inlägg av ktd
Ge idér på vart jag skall söka efter fel!
Jag fick igång det. Hade inte fyllt i DNS bara Gateway!
Last edited by ergo*; 2004-11-15 at 21:01.
Fick du reda på vad den skulle vara till!?!?!? Jag är oxå bra nyfiken...Original inlägg av Dirty
My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...
Tyvärr inte, har frågat på några andra ställen också men får inget svar.Original inlägg av Stelvio
Var/hur kan jag ladda ner senaste XBMC? (har tillgång till varken developers kit eller de program som krävs för att kunna köra det)
//
Senaste verren jag hittade där var från julafton.
Tack för hjälpen. Funkade hur smidigt som helst
Ny version uppe på XBMC
Xbox.Media.Center.Build.20041228.XBOX-REEFER Ladda ner denna .torrent
Small bugfix build for the people that had problems with srt subs.
added/fixed: (dd-mm-yyyy) (please specify date in CET)
- 27-12-2004 fixed: language code expansion didn't work if running as dash
- 25-12-2004 changed: removed specification of first subtitle to allow new mplayer.dll to function properly
Stoppat i den just för tillfället senaste varianten av XBMC, från första jan, och nu lyckas jag inte få några skin (förutom standardskinnet alltså) att fungera alls! Oavsett vilket skin jag petar i så säger den "incompatible skin, we require skins of version 1.22 or higher"...
Nån som har nåt tips?
//arnold
Ja, för att du skall ha full kompatibilitet har man infört skin versioner. Alltså du måste ta hem en version av det skinnet du använder med skin version 1.22.
Skall du ha PM 2 hittar du det på http://www.chokemaniac.net
Mvh
Granqvist
XBMC manual finns här
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag har ändrat i xboxmediacenter.xml så att jag ser iconer för varje spel. Det är bara det att jag har dubbla iconer nu för varje spel och de känns ju lite onödigt . Vad har jag gjort fel??
Last edited by wei§müller; 2005-01-16 at 05:20.
Har du valt alternativen 'flatten directory hierarcy' och 'show only default.xbe' under inställningarna för my programs.
Mvh
Granqvist
Yepp, jag såg att bägge var i kryssade... vad kan jag göra då?Original inlägg av granqvist
Känns väldigt skumt, för jag antar att du inte har 2 st versioner av varje spel . Vad händer om du kryssar ur 'Show only default.xbe'? Får du upp ännu fler ikoner då?
Mvh
Granqvist
Ja ska testa det så fort jag får hem xbox'n som nu, trot eller ej är utlånad till svärmor
Nu har jag testat att kryssa ur bägge och även varförsig. Men det är fortfarande dubbla iconer för spelen... Kan det vara något fel i xboxmediacenter.xml? min ser ut så här:
<myprograms>
<default>F:\Dash,F:\Apps\</default>
<bookmark>
<name>Apps</name>
<path>F:\Apps</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Alternate Dash</name>
<path>F:\Dash,C:\xboxdash.xbe\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Games</name>
<path>F:\Games,F:\Games</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>DVD</name>
<path>D:\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
</myprograms>
Ok, sorry jag såg felet: "<path>F:\Games,F:\Games</path>" tog bort halva raden och då blev det bra!
Tack endå!
Vilken är den senaste versionen av XBMC? Och kommer det någonsin att komma bättre stöd för dvd spelaren, dvs så man kan få upp huvudmenyn från dvd:n där man kan välja ljudformat, textning, extramaterial osv? Det går ju inte ens att få upp denna menyn om man har dvd fjärren! Eller? Jag har iaf inte lyckats och det verkar som att dom flesta har samma problem...
Dom jobbar på att få meny i DVD-filmer...
Den senaste versionen av XBMC är den som gjorde nu... nej nu... nej nu...
Dvs. det görs builds ute i världen helat tiden. XBMC teamet gör ALDRIG några builds...
Tex. så gjorde jag en build igår och kommer göra en när jag kommer hem...
Letar du på rätt ställen så kan du hitta builds som är nygjorda hela tiden...
Och med det menas? Att folk ändrar och förbättrar/försämrar efter sina egna behov typ? Vilket officiellt betyder att det finns massa olika versioner att få tag på som passar olika behov?
Eller är det en och samma version som hela tiden uppgraderas av olika personer?
Hur vet du att dom håller på att jobba med dvd menyn, finns det någonstans jag själv kan följa detta arbete så jag vet så fort dom har släppt en version där detta fungerar?
Den finns nya CVSer att kompilera varje dag. Med andra ord ny källkod. Jag är övertygad om att 99.99 % av alla som laddar ner dessa varken gör förändringar i källkoden eller för specialanpassningar för egna behov.
Som svar på din fråga om DVD menyer så finns inget konkret ännu men en ambition om att det ska finnas inom en ganska snar framtid. Som med all annan open source utveckling tar det alltid längre tid än tänkt.
"All work and no play makes fArGo a dull boy"
1 4TB Buffalo Tech NAS
1 Asus Eee Box EB1006 Myth Tv/XBMC frontend
1 3.2 GHz Dual Core, 4GB RAM, x2 TV cards, Dragon CAM Myth Tv Backend
Var hittar jag XBMC? Går jag in på xbins:s ftp så finns det bara en fil under XBMC katalogen som heter "XBMC_IS_HOSTED_ON_A_MIRROR"....och var är det?
Just när man tror att dom inte kan förfina det mer så släpper dom betan på 3:an
http://chokemaniac.loafamotive.com/gallery.php?cat=pm3
Den är mysig på min xbox
BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"
Vart fan du den versionen? Jävligt snyggt såg det ut som...Original inlägg av idge
Bookmarks