Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Regionsfritt ej med memory card

Registrerade
    May 2001
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

Post Regionsfritt ej med memory card

När jag skall kolla på region 1-DVDs (USA) på min PS2 med DVD-chippet så måste jag plocka ut minnekortet, anars vägrar maskinen att spela upp filmen. Är det normalt eller är min PS2 knäpp? Och nej, jag har inte fjärrkontrollen eller de nya drivrutiner som medföljer den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

DET var ett nytt problem. Är du SÄKER på att ingen har lagt den nya drivrutinen på ditt minneskort?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2001
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

Ja.... ifall inte ni gjorde det i butiken när ni installerade chippet - men det ser jag ingen anledning till. Jag har inte lånat ut vare sig minneskort eller maskin till nån, så att nån skulle ha "smugit" in de nya drivrutinerna ser jag ingen möjlighet till.

Jag har för mig att jag hört att Sony nån gång planerade att lägga in uppdateringar till drivrutinerna direkt på spelskivorna, så det enda alternativet skulle väl vara om nåt spel jag spelat uppdaterat rutinerna utan att säga till mig. Jag skall kolla upp vilken version av drivrutinerna jag har och posta det snarast.

Kanske kan det vara nåt speciellt med DVDn jag spelade? Det var Final Fantasy:The Spirits Within.

[This message has been edited by Robert (edited 18 November 2001).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Återkom med all info du kan hitta, vore intressant att se om vi kan upprepa "felet" här.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2001
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

OK, min maskin är en SCPH-30004. Enligt "browser"-funktionen så har jag DVD-drivrutin 1.20E. Enligt samma funktion så har jag hela 6.8 Mb fritt på minneskortet (trots att jag har flera sparade spel), så det kan inte gärna ligga nån form av uppgraderad DVD-drivrutin där (den som följde med fjärrkontrollen var väl ca 2Mb?). Chippet vet jag inte vilken version det är på, men jag fick min maskin av er i början av september, så det kan ju inte gärna vara nåt urgammalt chip.

När jag skall spela FF:TSW (USA-import) så stoppar jag i DVDn i maskinen. Den startar upp (PS2-loggan gör den där svängen och försvinner). Sedan så får jag en världskarta som visar de olika regionerna och som säger att denna DVD är ifrån fel region. Om jag tar ur minneskortet och startar om så startar filmen helt utan problem.

[This message has been edited by Robert (edited 16 November 2001).]

Registrerade
    May 2001
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

Kanske denna detalj hjälper; jag har ett SCPH-10020 minneskort.

Liknande diskussioner

1. 64 MB memory card?
    By Dreas in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-29, 19:26
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 23:48
  3. Memory Card - Mega Memory 16MB
    By ninjasmurf in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-16, 05:00
  4. Memory Card Station?
    By Yaroze in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP