Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: XBox DVD:n hittar ej svcd skivan men vanliga DVD går bra!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21

    XBox DVD:n hittar ej svcd skivan men vanliga DVD går bra!

    Som titeln lyder.Såg en SVCD film på min XBox & lånade ut den till en polare men hans Philips DVD hittar ej skivan.Står bara NO DISC på min polares XBox men på min funkar det som det ska.Vad kan det vara för fel på hans XBox el DVD spelare?Båda har likadana Philips(nya versionen).Han kan se på vanliga original DVD skivor men ej SVCD..
    Vore tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    philips läsare är väldigt kinkiga på skiv märken....... bara för att den funakr för dig betyder inte det att den funkar på hans.........

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Men det står NO DISC.Den hittar inte skivan överhuvudtaget.Annars brukar det ju stå Unknown om den inte gillar skivan,hehe.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    stoppa i skivan--> stäng luckan--> stäng av boxen/sätt på boxen...... då brukar det funak....... kan behövas göras flera gånger........

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Kanske,den verkar helt död med SVCD skivorna!Måste vara något fel på den..

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Tror bara du har problem att läsa skivorna. Om det står unknown så hittar den ju skivan men känner inte igen typen. På din polares xbox hittar den nog helt enkelt inte skivorna..

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av psychocowboy
    Tror bara du har problem att läsa skivorna. Om det står unknown så hittar den ju skivan men känner inte igen typen. På din polares xbox hittar den nog helt enkelt inte skivorna..
    Ehh jag skrev ju just det lite längre upp!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hehe ser ut som jag har kopierat ditt inlägg bara =)
    Vad jag menade var att det är nog inget fel på spelaren för det. En del är ju väldigt känsliga för olika typer av skivor bara. Om det står "unknown" så har den ju ändå hittat skivan men känner inte igen typen. Om det står no disc kan den inte läsa den överhuvudtaget.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av psychocowboy
    Hehe ser ut som jag har kopierat ditt inlägg bara =)
    Vad jag menade var att det är nog inget fel på spelaren för det. En del är ju väldigt känsliga för olika typer av skivor bara. Om det står "unknown" så har den ju ändå hittat skivan men känner inte igen typen. Om det står no disc kan den inte läsa den överhuvudtaget.
    Hehe jag skrev just detta högst upp.På min står det Unknown & filmen funkar men på hans står det No Disc & funkar ej.Men han kan se på original DVD filmer men inte svcd.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    ok.. hittar inget inlägg där det står att din visar unknown..? Bara :"Annars brukar det ju stå Unknown om den inte gillar skivan.."
    Iaf så tror jag inte att det är nåt fel på spelaren eller xboxen, bara att din polares dvd-spelare inte gillar just dessa skivor, funkar nog med nåt annat märke. Just att den klarar dvd-skivor tyder ju på att det inte är nåt fel på spelaren. Vore ett ologiskt fel att den skulle vägra läsa svcd-skivor just för att de var just svcd. Mer troligt är att den inte skulle klara av att läsa dessa skivor även om det var nånting annat än svcd på, dvs den ogillar skivorna.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Vissa spelare är ju väldigt känsliga! Jag har 2 stycken 1.4 båda med philips i, men på den som jag köpte först är spelaren totalt värdelös på, den jag köpte senaste funkar fan i mig allt, har inte stött på en enda skiva den inte tar, till o med no-name skivor som kostar 0.75 :- tar den..

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Ja skumt e det,haha.Tack ändå grabbar.Skriv om ni kommer på nått.En annan polare var med om samma fenomen fast det var en vanlig DVD spelare till TV:n.Slutade med nyköp av DVD spelare.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. DVD film till HD på Xbox, går det?
    By Metamorph in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-02, 18:34
  5. Dvd'n reg-fri??
    By Bobanovic in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-02-19, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •