Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Nymonterat xenium

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Question Nymonterat xenium

fick hem ett xenium chip för nån dag sen, tog mig tid och orkade montera de idag.
    installerade de med pinheader som man fick till, bara att trycka dit, lödde D0 sladden på chippet, men har inte tillräcklig utrustning för att löda den på xboxens moderkort så stack ner den i hålet där bara.

bootar upp nu så kommer jag direkt in i MsDashboard, ser valiga startloggan och allt, hjälper inte med Vit knapp lr nånting, ser ingen susning av Xenium OS.

kan de vara att D0 kanske inte har kontakt som orsakar detta? eller nått annat fel?
    för jag tycker den borde ha kontakt, tröck igenom sladden och den satt fast.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    nix duger nog inte... d0 måste tyvärr ha riktgt bra kontakt enligt mina erfarenheter.. fått det och fungera utan att löda 1 gång.. men då lödde jag ändå på lite på kabeln som jag tryckte ner i d0-hålet på ovansidan så att det skulle bli helt igentäppt och max kontakt...

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Stack du bara ner pinheadern utan att löda? Lyser chippet när du startar? Om du inte vill löda på d0 på MBs ovansida, löd på alternativa d0 på undersidan... den är förfärligt enkel.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    nuså, allt funkar, en polare fick löda skiten

Liknande diskussioner

1. Xenium Anvisningar m.m.
    By Hansi in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 12:38
  2. smartxx vs xenium
    By psychocowboy in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 01:16