Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Går det att "konvertera" en Pal Xbox till en Ntsc xbox?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    madrid
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Går det att "konvertera" en Pal Xbox till en Ntsc xbox?

    Har just nu en pal xbox. Med Xbit. Jag har också en NTSC eeprom.

    Jag undrade om man låste hård disken till en ntsc eeprom, och använde en original NTSC bios some bios. Skulle man kunna då spela orginal Xbox spel på "Live"?

    Cheers

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lås upp hårddisken, ändra game region från 4 till 1 i config magic, lås hårddisken igen. Stäng av chippet. Voila, boxen startar original USA spel istället för original europeiska spel. Har dock aldrig provat med live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    madrid
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    När och vart ska man sätta in den amerikanska eepromen? Förresten jag tänkte skaffa en Xpander, för hårddisken jag har nu går inte att låsa sig och jag har en ? två hårddiskar som används ej. Är det okej om jag installerar den själv och kommer senare förbi att ni kan se att jag inte har pillat med chippet och ni sätter en ny psxcare garanti märke?
    Cheers

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver alltså inte någon amerikansk eprom, bara ändra i den eprom du har från region 4 till region 1. En siffra att ändra i config magic :-)

    Sätter du dit expander osv så får du inte något nytt sigill, utan får hoppas att vi är på gott humör den dagen din xbox behöver service...brukar inte vara några problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. >>> Allt du behöver veta om att modda din xbox!
    By eriksson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 50
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 00:09
  2. Några frågor om diverse mjukvara till xbox...
    By smajjl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 22:43
  3. 10.1 Tips för er som vill måla er xbox! (av mEn mAn)
    By mEn_mAn in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 17:33
  4. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  5. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •