Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Kan man kontrollera dvd innan köp

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Kan man kontrollera dvd innan köp

    Vet nån om man kan kontrollera vilken dvd som sitter i xboxen innan man betalar för den, och nu menar jag utan att bryta förpackningen, typ på serienr eller nåt????

    jag har nu sökt efter en samsung som ska funka med allt, men inte hittat nån, köpte min box för 2 veckor sedan och chippade det dan efter med bruten garanti som följd. utan att dvdn funkar!!!

    så nu köper jag mig ett till, om jag bara kan vara säker på att jag får ett med samsung dvd i.

    har läst nånstans att man skulle kunna det.

    jag har en box med xecuter 2.3b pro chip och 120Gb disc samt philips dvd och jag kan inte spela ett enda spel som jag bränt med min liteon dvdrw brännare, har läst en massa om att det ska vara + eller - men jag vet ju inte vad jag har, har testat minus nu i flera märken utan framgång

    Tackar på förhand
    Last edited by stigrolf; 2004-05-10 at 23:30.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Har en phillips dvd. Kör alltid med verbatim dvd-r, lite dyrare men har funkat varenda gång (har brännt kanske 30 spel). Tror inte man kan avgöra på serienummer vilken dvd-spelare det är. Rätta mig om jag har fel nån.

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    det som jag läste var i ett amerikanskt forum, och där stod det nåt om att dom hade letat i lagret efter en speciell månad eller serienr, och hittat en av alla som var där. min är tillverkad 2003-11-21, jag har precis suttit och försökt tweaka det men det var inte nån skillnad. VART ÄR MIN SAMSUNG DVD SOM JAG INTE HAR

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej man kan inte kolla vilken DVD som sitter i genom serienr , allt är frågan om tillgång vid tillverkningen. Vad som är säkert är att Christal V 1.5 har Philips, Var i DK i helgen & såg en med vchipet Xcalibur som är en V 1.6 den hade Samsung en annan hade en Philips. Så för att vara på sin säkra sida kan man ju köpa en christal som har en Philips som är bättre än sina föregångare enligt deras ägare som är nöjda med den eller fråga om man får lov att se om den xboxen har en DVD samsung & tala om varför. När jag gjort det har det aldrig varit några problem, då blir dom intreserade dom vet ingen om varför för dom är en xbox en xbox

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Du kan ju alltid ejekta släden och se om den har två hål i sig.. då slipper du iaf bryta alla plomberingar.., går nog bra att lämna tebax oxo.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vem sa ngt om att bryta plomeringar för att kolla om DVDn är en Samsung?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    Nej man kan inte kolla vilken DVD som sitter i genom serienr , allt är frågan om tillgång vid tillverkningen. Vad som är säkert är att Christal V 1.5 har Philips, Var i DK i helgen & såg en med vchipet Xcalibur som är en V 1.6 den hade Samsung en annan hade en Philips. Så för att vara på sin säkra sida kan man ju köpa en christal som har en Philips som är bättre än sina föregångare enligt deras ägare som är nöjda med den eller fråga om man får lov att se om den xboxen har en DVD samsung & tala om varför. När jag gjort det har det aldrig varit några problem, då blir dom intreserade dom vet ingen om varför för dom är en xbox en xbox
    Tjena Pege,Chrystal Edition är väl fortfarande version 1.4 eller?Kan jag kolla på min om jag har 1.4 eller 1.5?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01
    Om du har xxxx = 5659 = 1.4


    Titta på dom 5 sista numren i serienumret:
    Serie Nummer v1.4 : XXXXXXX 33, 34XXX
    Serie Nummer v1.5 : XXXXXXX 36,40XXX

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01
    Om du har xxxx = 5659 = 1.4


    Titta på dom 5 sista numren i serienumret:
    Serie Nummer v1.4 : XXXXXXX 33, 34XXX
    Serie Nummer v1.5 : XXXXXXX 36,40XXX
    Jag hade 40505 i serie nr,vilket innebär 1.5 XBox.Trodde inte att det fanns 1.5.Såg nånting om att det ej finns 1.5 på xbox scene.Jaja då vet jag.Tack

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte en 1.5 om du inte mätt upp att 3.3v och gnd saknas i lpc-bussen. Vi har fortfarande inte konstaterat att någon inlämnad xbox är en 1.5 här...däremot har vi sett massor av "jag är säker på att det är en 1.5 box" som varit 1.4....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Jag köpte min Chrystal Xbox av dig Hansi så du vet bäst.
    Har ni fått in någon Chrystal Edition med det nya Xalibur chippet än förresten?Om du får Hansi kan du lägga undan än då till mig?

Liknande diskussioner

  1. Hur kollar man vilken DVD spelare man har i Xboxen?
    By Nijo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 15:24
  2. Vart kan man tanka hem "Skins" till Xbox?
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 14:19
  3. Kan jag köpa Samsung DVD ?
    By raxor in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 03:14
  4. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46
  5. Vad kan man göra
    By wtre.net in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 23:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •