Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Vända på fläkten, skadligt???

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21

Vända på fläkten, skadligt???

Skadar jag min xbox om ja vänder på fläkten och låter den blåsa in i xbox'n? Jag har moddat dit en 80mm fläkt men jag vill få ner temperaturen på CPU!

Någon som vet?
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    jag råkade vända min fläkt åt "fel" håll när jag moddade dit en 80mm papst och det blev processorn bara varmare av...

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Ok. Det låter skumt!? Men då struntar jag i det... ja ska byta kylpastan på CPU och GPU ikväll!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    inte alls skumt,, fläkten pallar inte att blåsa ut all luft som du suger in i boxen vilket gör att den blir varm, väldigt trångt i ett xbox och den är ju faktiskt byggd för att suga ut luft.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    fläkten där bak e för att kyla CPUn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    fläkten där bak e för att kyla CPUn
    Det har ja oxå räknat ut Men ja trodde att det skulle kyla mer om fläkten blåste in mot CPU'n... men men
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    ja det låter rimligt tycker jag med för jag läste på internet att man kundet skära bort plasten bakom hdd:n för att kyla den med men om den ändå suger så spelar det ju ingen roll eller?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Här finner du ideer på tex Hd vaggan mm.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Effoc
    ja det låter rimligt tycker jag med för jag läste på internet att man kundet skära bort plasten bakom hdd:n för att kyla den med men om den ändå suger så spelar det ju ingen roll eller?
    Ja har skurit bort en hel del plast på hd-vaggan, men det blev inte så stor skillnad på mina temperaturer. Fast det är ju alltid kul att såga
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du skapar mer problem än du löser allt sitter i ditt huvud (only in your mind)

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Tyresö (Stockholm)
    Respekt
    0
    Kan nämna att jag satt in en 80 mm Papst för att få ner ljudnivån. Den blåste ut luft och jag skar bort plast... MEN efter en timmes lirande så stannade fanskapet och går inte få igång. Hela lådan alltså, inte bara fläkten.
    Och mitt i KotOR2 !!!

So beware all you fan-changers. The force is strong.

//Frax

Ps. Någon med tips om komponent eller kollning som strukit med? Ds.

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av frax
    Kan nämna att jag satt in en 80 mm Papst för att få ner ljudnivån. Den blåste ut luft och jag skar bort plast... MEN efter en timmes lirande så stannade fanskapet och går inte få igång. Hela lådan alltså, inte bara fläkten.
    Och mitt i KotOR2 !!!

So beware all you fan-changers. The force is strong.

//Frax

Ps. Någon med tips om komponent eller kollning som strukit med? Ds.
    Höjde du hastigheten på papst fläkten? Original går på 20% och det är för lågt med en papst! Jag kör min papst på 70% och det har funkat fint
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Om den blir varmare borde ju också bero på tempraturen i rummet. Om den blåser in rumtempurerad luft så borde det bli varmare. Men om den blåser in kall luft så borde den ju bli kallare.

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SkogsTrollet
    Om den blir varmare borde ju också bero på tempraturen i rummet. Om den blåser in rumtempurerad luft så borde det bli varmare. Men om den blåser in kall luft så borde den ju bli kallare.
    Fläkten suger ut luften ur xbox'n och blåser ut den bakåt. På så vis skapas ett undertryck i xbox'n och "fräsch" luft sugs in genom luftintagen på sidorna. Visst har du ett varmt rum så påverkas tempen i xbox'n av det!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Tyresö (Stockholm)
    Respekt
    0
    Jag höjde hastigheten så mycket det gick i XBMC. Den maxade 50%, men eftersom fläkten var så tyst så fick den snurra så snabbt.
    Lådan står i den kallaste delen av rummet, och nu i vintertid blir det sällan över 20 grader där.
    Har försökt med att byta tillbaks till orginalfläkten, men jag är rädd för att det är pws som stuckit. IGEN!!!

//Frax

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    satt en 12 dba papstfläkt i min låda, men efter att jag kört en dvdfilm så upptäckte jag att jag glömt koppla handkontrollportarna på 1 och 2:an plockade isär lågan och brända mig på boxdjävlen... Papsten räcker inte till även om jag körde den på 100%, ändrade i bios... m8 bios med evtool...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Papst'n på 70% kyler min xbox(v1.3) fullt tillräckligt både i spel och film
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Tyresö (Stockholm)
    Respekt
    0
    Har eventuellt ett nytt powersupply på G. Men det är från en 1.6:a och jag har en 1.4:a. Är det någon som vet om det är kompatibla modeller. Kontakterna ser likadana ut, men jag vill inte bränna moderkortet...

//Frax

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner