Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Problem med att spara i Snes9x x!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21

Problem med att spara i Snes9x x!

Det vill bara inte funka. Jag satt och spelade Secret of Mana i typ tre timmar, sen så tryckte jag av xboxen och nästa gång jag skulle spela så var allt borta. måste man göra något speciellt, eller ska jag fixa en ny emulator?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Du kan använda save state i stället var det det du använde eller spelets inbyggda sparning, för tror inte den inbyggda fungerar

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    hur använde rman save state? jag använde spelets inbyggda..

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Klicka in höger kontroll spak så finns det save state på menyen där

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    jaha! tack så skitmycket! sparar man en state för det spelet då? så att man inte sparar över nåt annat spel?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    man sparar bara state för spelet........ skriver itne över nått förrns du sparar "savestate 1" flera ggr på samma spel

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    det finns ingen sådan meny. du kanske menar xsnes9x? fan, jag kanske blir tvungen att ladda ned det.. men det gick så slött tycker jag..

Citat Original inlägg av Kivi
    Det vill bara inte funka. Jag satt och spelade Secret of Mana i typ tre timmar, sen så tryckte jag av xboxen och nästa gång jag skulle spela så var allt borta. måste man göra något speciellt, eller ska jag fixa en ny emulator?
    Ditt problem har du just i att du bara stängde ner boxen. För att SRAMet ska sparas måste du stänga ner spelet i emulatorn (vit knapp) sen e d bara o stänga av Och använd inte xsnes9x, den suger! Power åt snes9x-x, en enda snes-emulatorn utan nedsölningar i spel(olika videolägen
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    men jag har testat att trycka av med den vita knappen också, utan resultat. jag börjar bli riktigt less nu. vill spela alla mina gamla retrorpg.. jävla helvete. vad kan vara fel?

men jag har testat att trycka av med den vita knappen också, utan resultat. jag börjar bli riktigt less nu. vill spela alla mina gamla retrorpg.. jävla helvete. vad kan vara fel?
    hoho då vete fan.... kanske prova att returna till dashboard också? Eller prova att byta namn på spelet så det inte har konstiga tecken? Har du plats på HDn? Kan vara dumt eftersom de flesta sparfiler tar under 8kb men, du kanske har 0 byte ledigt vad vet jag?
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    det är inte bara ett spel som krånglar. typ alla krånglar, utom kanske zelda. de har inte konstiga tecken, inte lite plats på hårddisken. det konstiga är att jag lyckades spara på secret of mana vid ett tillfälle, men det har inte funkat att spara senare.

det är inte bara ett spel som krånglar. typ alla krånglar, utom kanske zelda. de har inte konstiga tecken, inte lite plats på hårddisken. det konstiga är att jag lyckades spara på secret of mana vid ett tillfälle, men det har inte funkat att spara senare.
    tanka ny version.... Enda rådet jag kan ge faktiskt....
    EDIT: Om du redan har nyaste, prova att tanka ner det igen. *host*Xbins*host*
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    Och använd inte xsnes9x, den suger!

du den funkar ju hur bra som helst!!!! Finns inte ett skit att klaga på på den!!!
    Full FPS på alla spel..... snabb att spara/ladda...... så det så

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    den går jävligt slött för mig med, må jag säga.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    va fan alla verkar ha problem med spel som hackar osv..... för mig funkar allt skit bra juh

Citat Original inlägg av Lucif3r
    va fan alla verkar ha problem med spel som hackar osv..... för mig funkar allt skit bra juh
    inte för oss andra, ett fint exempel är Castlevania 4, om man kör pal sölas musiken ner, i NTSC går det i normalfart, men när man kommer till lermonstren (nivå 3 el 4 el nåt) så hackar det när man slår dessa och det ramlar spillror. Ett annat exempel är secret of mana där musiken sölar i introskärmen när träden flyger förbi det är snes9x-x som är bäst, 100% speed överallt, pal som ntsc. Enda jag saknar är lite bättre spelkompatibilitet och savestates...
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Cerber0s, kan du spara i Snes9x-X?

Cerber0s, kan du spara i Snes9x-X?
    ja för tusan, har ju varvat Chrono Trigger med det (helt fantastiskt spel för övrigt) Vill du ha min version av snes9x-x? :P Vilket bios använder du förresten? Och från vilken drive kör du spelen? Kör du från typ G kanske det är det som orsakar problemet?
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Liknande diskussioner

1. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 15:04
  2. Problem med att "hosta" via tunneling software.
    By Caper in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 22:55
  3. har problem att starta med evolutionx_beta_1.8.2812
    By JYO in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 20:00
  4. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 23:44
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25

Bookmarks