Hej. Jag är rätt ny när det gäller X-box och dess möjligheter. Har klurat och läst en hel del och fått väldigt mkt att fungera på egen hand.. Men nu har jag stött på ett par problem..
1. Har just installerat XBMC ver. 2004-05-09 och det mesta fungerar. Men när jag streamar filmer från min dator hackar både ljud och bild väldigt rejält. Det lustiga är att detta gäller både Avi och mpeg filer, men ca 20% av det jag delar ut (ca 200GB) hackar inte. Kan det vara nån codec man ska byta?
2. När jag kör FTP till boxen så hoppar den upp direkt till 2.2Mbit/s men inte mer. Jag vet att jag har 100mbits kort i datorn, routern jag kör med är en dlink 604 så det ska inte begränsa nåt, har även 100mbit full duplex inställt på boxen. Jag kör med FlashFXP som Ftp program och det fungerar åt båda hållen men med 2.2 mbit/s som max hastighet.
3. Är ccxstream det bästa programmet att använda när man streamar? Testade Relax till XBMP och det kändes vettigare att lägga upp sakerna man delar ut (movies, music och pictures).
4. Vädret får jag inte heller nån ordning på, har testat skriva in ip m.m. i "xboxmediacenter.xml" filen men utan framgång. Med tanke på att imdb fungerar så har jag ju kontakt med internet.
Hoppas jag får svar på nån fråga iaf, det som känns absolut viktigast är att filmerna slutar hacka =) Tanke: Även om jag bara kommer upp till 2.2mbit/s så borde väl filmerna hinna med att streamas från datorn, jag har ingen "sunkig" dator precis..
Tack på förhand!
Bookmarks