Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ett par frågor ang XBMC

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Ett par frågor ang XBMC

    Hej. Jag är rätt ny när det gäller X-box och dess möjligheter. Har klurat och läst en hel del och fått väldigt mkt att fungera på egen hand.. Men nu har jag stött på ett par problem..

    1. Har just installerat XBMC ver. 2004-05-09 och det mesta fungerar. Men när jag streamar filmer från min dator hackar både ljud och bild väldigt rejält. Det lustiga är att detta gäller både Avi och mpeg filer, men ca 20% av det jag delar ut (ca 200GB) hackar inte. Kan det vara nån codec man ska byta?

    2. När jag kör FTP till boxen så hoppar den upp direkt till 2.2Mbit/s men inte mer. Jag vet att jag har 100mbits kort i datorn, routern jag kör med är en dlink 604 så det ska inte begränsa nåt, har även 100mbit full duplex inställt på boxen. Jag kör med FlashFXP som Ftp program och det fungerar åt båda hållen men med 2.2 mbit/s som max hastighet.

    3. Är ccxstream det bästa programmet att använda när man streamar? Testade Relax till XBMP och det kändes vettigare att lägga upp sakerna man delar ut (movies, music och pictures).

    4. Vädret får jag inte heller nån ordning på, har testat skriva in ip m.m. i "xboxmediacenter.xml" filen men utan framgång. Med tanke på att imdb fungerar så har jag ju kontakt med internet.

    Hoppas jag får svar på nån fråga iaf, det som känns absolut viktigast är att filmerna slutar hacka =) Tanke: Även om jag bara kommer upp till 2.2mbit/s så borde väl filmerna hinna med att streamas från datorn, jag har ingen "sunkig" dator precis..

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    103
    Respekt
    22
    1.
    Jag har inte upplevt samma sak, det kan ha med streamningen att göra, vilket typ av steram använder du just nu?

    2.
    Jag har också upplevt att FlashFXP beter sig konstigt när det gäller överföring till xboxen. Jag brukade bara komma upp i 1 MB/s när jag tankade över spel.
    Nu använder jag programmet XFer och då kommer jag upp i 9 MB/s och det går nu fort att föra över en dvd-skiva. Så det har nåt att göra med ftp-klienten man använder, testa lite olika.

    3.
    Jag använde ccxstream förut men upplevde det som ganska slött, nu använder jag vanlig filutdelning från windows (smb) vilket är både smidigt och går fort. Testa det! Det kanske löser ditt problem att filmerna hackar också.

    4.
    Det är fler än du som har problem med vädret, jag kompilerar mina cvs själv och har ofta en uppdaterad version men jag har aldrig haft något problem. Om du kommer åt imdb så är det inget fel med dina internetinställningar utan felet måste ligga någon annan stans. Testa med en annan cvs eller vänta till nästa "release" kommer.

    Hoppas dina problem försvinner!

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  3. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13
  4. Ett par frågor till Hansi
    By Z i n g o in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 08:57
  5. skulle vilja ha svar på ett par frågor
    By Sakon in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 00:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •