Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Förskjuten bild (psxspel på ps2)

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Question Förskjuten bild (psxspel på ps2)

Har brännt Suikoden2 (ntsc) med alkohol120% och försöker köra den på min Ripper chippade Ps2:a. Allt är frid och fröjd förutom att bilden har en stor svart kant längst ner (ca. 25% av bilden). Spelet har färg och jag kör RGB kabel och tv:n är rätt inställd. Vad kan felet vara? Ska kanske suikoden2 vara så? en patch? fel på imagen:en? fel på bränningen? Någon som är upplyst och har nån aning om vad det kan vara för fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alternativet hade varit att göra som t.ex. Messiah och sträcka ut bilden så att den fyller hela tv:n men då ser en ferrari ut som en skåpbil osv.

NTSC har inte samma upplösning som PAL, därför fylls inte hela bilden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Hansi: Hm.. verkar ju lite konstigt. Det brukar väl vara svarta kanter både uppe och nere när det gäller PAL verisonerna. Nu e det ju NTSC spel... Har för mig att det är full bild på min PS1:a när jag kör Suikoden 2....eller minns jag fel tro..

Btw, försökte bränna en annan verison med suikoden 2 men då kom det upp en "strippad" ps1 bootlogga. Inte det karaktäristiska ps1 bilden utan bara svart bild och där det står sony .. entertainment europe och sen händer det inget mer. Alltså bilden innan den blå "lagtexten". Dålig bränning eller dålig iso?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Hörde av att p.g.a att jag har en gammal version av ps2:an så funkar inte positioneringsfixen i ripper2:an därav den föskjutna bilden. Någon som kan verifiera det?

Registrerade
    Apr 2004
    Från
    I norr
    Respekt
    0
    Har samma problem på DMS3, fast bilden är bara en aningens förskjuten. Men ändå...

Liknande diskussioner

1. Svart bild ny PS2!
    By caiaphas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 18:44
  2. DMS3, Ps2 V4 Svart Bild!
    By mattiastoyra in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 02:23
  3. Förskjuten bild
    By Nitro[SAD] in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 17:16
  4. PS2 startar inte, ingen bild, inget ljud...
    By Hansi in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 10:45
  5. Förskjuten bild till vänster :(((
    By [skyfox] in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Senaste inlägg: 2000-11-26, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner