Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Liten varning ang. företagspaket 16.00

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Liten varning ang. företagspaket 16.00

    Detta är ingen kritik gentemot PSXcare utan bara lite information om hur posten behandlar dessa försändelser om mottagaren är en privatperson.

    Jag beställde företagspaket 16.00 iom att jag behövde grejjerna snabbt (ska åka bort) och detta är loggen från pakettrackern samt svaret jag fick från posten när jag frågade hur detta kunde komma sig.

    --8<----

    Godssökning
    Kolliid **********SE Kundnr 1213******
    Kund Netcare AB Referens 21087-27995
    Tjänst Företagspaket 16.00 (15) Status -
    Vikt 7.6
    Postnr 85752 Ort SUNDSVALL
    Avs
    änt 2004-05-14 Utlämnat --
    Status
    2004-05-18 12:41 - Försändelsen har passerat ett Postcenter och transporteras nu vidare till mottagarens serviceställe.
    2004-05-17 12:37 Sundsvall lokal Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.
    20
    04-05-17 10:46 Sundsvall lokal Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
    2004-05-17 09:09 Sundsvall lokal Försändelsen körs just nu ut till mottagaren.
    2004-05-17 06:50 Ånge Försändelsen har ankommi
    t och sorterats på den spridande Postterminalen.
    2004-05-14 19:56 Stockholm Södra Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.

    ---------------------------------------------------

    och svaret från posten kundtjänst:


    Hej,

    Tack för ditt mejl. Om paketet är ställt till dig som privatperson omvandlas detta till ett vanligt postpaket, utan leveranstidsgaranti och körs heller inte ut till mottagaren.

    Med vänlig hälsning
    Margaretha
    ----------------------------------------------
    Margaretha
    Kundrådgivare

    Posten Kundtjänst
    Box 1840
    171 29 Solna


    -----------------------------------------------------------


    Kan vara bra att veta att det i slutändan bara blir dyrare med företagspaket om man är privatperson.

    Jonas

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Suck, tidigare var det iaf leveransgaranti och lika snabbt som till företag men utan hemleverans. Ni får väl sätta en lapp på dörren med "nisses xbox hörna HB" eller nåt och skriva så när ni beställer och vet att ni är hemma på eftermiddagen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jo, något sånt får jag göra nästa gång. Sitta i brevlådan med cash i näven =)

    Jag skrev ett långt brev där jag ifrågasatte postens förhållande till sina kunder och gav dem några tips på förbättringar. Men iom att jag fyllt i formulär på posten.se i flera år utan att någon förändring skett så antar jag att dessa hamnar i någon brevlåda som aldrig töms i nån skrubb nånstans.

    Man börjar ju hoppas på Danas, Schenker eller DHL..

    Jonas

Liknande diskussioner

  1. en liten fråga ang ritningar
    By D@nsken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-11-02, 23:27
  2. hansi eller shiro ang chip till psx one
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-22, 14:20
  3. Varning: lita inte på vad som står på psxcares sidor
    By Tobbz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-03, 08:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •