Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: hur bränner man RalliSport Challenge 2 =6 gig

  1. #1

    hur bränner man RalliSport Challenge 2 =6 gig

    hur fan ska man br'änna RalliSport Challenge 2 åp n dvd skiva när den e 6 gig stor ....snälla nån som e expert

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    funkar bara om man har en brännare som klarar bränna duallayer ELLER om du har en NEC 2100A el 2500A, så kan du uppdatera firmawaren till 2510A som simulerar då i sintur duallayer bränning.
    Men uppdateringen skall göras i en REN DOS VERSION 6.22 INTE dos under WINDOWS

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    lägg in det på hårddisken annars.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, hur skulle boxen läsa en 4.7GB skiva med simulerade 6GB på?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Med en Duallayer så funkar det... får plats med 8.0 GIG
    Xbox v.1.3 med Xecuter 2.2lite, 120Gig Ibm Disk och Jäkla massa spel och Säkert 10000 Roms

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    ... men boxen kan väl itne läsa "dual layer" ?

  7. #7
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    ... men boxen kan väl itne läsa "dual layer" ?
    jodå, om du tittar bak på DVD-filmer så är över 90% av de Dual-layer DVDs
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tror det skall finnas någn version av rallisport som är släppt (-complex kanske, inte säker) som är förberedd för att brännas på 2 skivor, man får hålla på att swappa, men det skall funka

  9. #9
    Citat Original inlägg av kladde
    tror det skall finnas någn version av rallisport som är släppt (-complex kanske, inte säker) som är förberedd för att brännas på 2 skivor, man får hålla på att swappa, men det skall funka
    låter jobbigt, äre inte bättre att nån släpper en rippad release iställeT?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    RalliSport2_PAL_MULTi5_DVD5_XBOX-WoD

    Ligger på två dvd PAL - MULTI 5 DVD

    Release Date: 17-05-2004

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag kör själv med wams, inlagd på hårddisk

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    433
    Respekt
    0
    Åk och köp det vettja!
    Så slipper du problem!

  13. #13
    Citat Original inlägg av Eggan
    Åk och köp det vettja!
    Så slipper du problem!
    Ge oss pengar
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag förstår fortfarande inte vad pege menade med att simulera dual layer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Om du flashar in den firmwaren han dillar om kan du bränna dual layer DVDs. Men lycka till att hitta något media att bränna på

  16. #16
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    "Jag förstår fortfarande inte vad pege menade med att simulera dual layer..." - det tror jag inte han gör själv heller.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    om jag inte förstår så skriver jag inte heller om det heller, ibland OM du har sex med en tjej så simulerar hon en orgasm för att du skall känna dig som en man, men för henne gav det 0.

    Den komprimerar till en simulering av duallayer HUR den gör vet jag inte är inte intreserad av den tekniska biten, bara av resultatet.

    För tillfället finns det inga skivor UTE i handeln som är duallayer eftersom det bara finns en DVD brännare som klarar det formatet, men i slutet av månaden i början på JUNI skall dom första skivorna så smått börja komma.
    Last edited by pege63; 2004-05-26 at 09:05.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    blev inte särskilt klokare av orgasm-liknelsen.. ..men om nu skall försöka tolka den så säger du att man bränner 6 GB men Brännaren bara fejkar och skiter i den sista 1.7GB?? eller?? Om det inte är fejk så måste ju någon typ av komprimering eller overburn in i processen.. annars om det går att få till 6GB på en single-layer DVD vad är det då för mening med hela dual-layer problematiken..

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag börjar tro att vissa här försöker simulera kunskap om både det ena och det andra....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jag har skrivit om det programmet förra vintern när jag brände av HARRY POTTER, har inte använt det sedan dess fick det av en arbetspolare som inte längre finns bland oss här på jobbet

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    PEGE! Är det detta du menar? http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?...&mpage=1&key=&

    Denna gör om en NEC 2500A till en äkta Dual Layer genom att lägga in firmwaren från en 2510A. Dvs det krävs riktiga DL-skivor.. ingen simulering eller fejk..

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    orkar inte kolla om det är det just nu.
    Är det firmaware till em NEC 2100A så är det det JA, visst den bränner riktigt DUALLAYER har inte menat ngt annat UTAN det var ett brännare program som simulerade det. Leta i gammla trådar fr 2002 nov-feb om just det jag skrev ner vad det hette just då när jag behövde det fick tippset av en jobbarpolare

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    Det är faktiskt en ganska bra lösning om det finns mycket onödigt att ta bort.

    Pege det finns nog ingen DVD spelare som inte tar Dual Layer, eftersom väldigt många DVD filmer ligger på Dual Layer skivor. Orgasm liknelsen var inte den bästa heller Man kan ju liksom inte hitta på att där är mer utrymme än vad där är.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    orkar inte kolla om det är det just nu.
    Är det firmaware till em NEC 2100A så är det det JA, visst den bränner riktigt DUALLAYER har inte menat ngt annat UTAN det var ett brännare program som simulerade det. Leta i gammla trådar fr 2002 nov-feb om just det jag skrev ner vad det hette just då när jag behövde det fick tippset av en jobbarpolare
    Det ända inlägget som jag hittade från dig beskrivande detta var när du tipsade om programmet instant-copy från pinnacle systems. Det detta program kan göra som liknar det du tror att det kan, är att koda om dvd-filmer till en sämre kvalité så att dessa tar mindre plats. Dvs det "simulerar" ingenting och det gör inte några andra underverk heller =) Bara samplar ner filmer som ligger på en dual-layer skiva till att passa på en singel-layer. Man skulle kunna tänka sig att sampla ner filmer/ljud på ett xbox spel också men det gör detta program alltså inte (Däremot gör många grupper som släpper spel detta).

  26. #26
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    exactamento.

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av natno
    Det är faktiskt en ganska bra lösning om det finns mycket onödigt att ta bort.

    Pege det finns nog ingen DVD spelare som inte tar Dual Layer, eftersom väldigt många DVD filmer ligger på Dual Layer skivor. Orgasm liknelsen var inte den bästa heller Man kan ju liksom inte hitta på att där är mer utrymme än vad där är.
    Jag sa att det inte fanns många av DVD brännare som bränner i duallayer ännu (bara 1 just nu) skivor finns inte ute ännu men kommer, ang det andra med harry potter filmen DET var den förklaringen jag fick att den simulerade på ngt sätt SEN om den gjorde det eller inte spelar ingen roll för mig. Förklaringen jag fick var då FEL ursäckta mig men jag skrev bara det jag fick förklarat för mig.

    Att DVD spelare klarar duallayer är ju självklart hur skulle man annars se DVD filmerna

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Ingen anledning att be om ursäkt! *räknar antal ggr jag har haft fel =)*

  29. #29
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    ingen fara pege, men du skrev faktiskt spelare

    "...som är duallayer eftersom det bara finns en DVD spelare som klarar det formatet..."

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja det gjorde jag menade brännare skall fixa det nu tack för upplysningen

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  2. Hur fan gör man?
    By saigon in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 00:14
  3. Hur bränner man Xbox spel på CD-RW?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 11:20
  4. Hur vet man om det är samsung läsare??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 15:18
  5. Hur patchar man??
    By Nyström in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-05, 02:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •