Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp sökes av klantigaste killen på forumet : (

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Angry Hjälp sökes av klantigaste killen på forumet : (

Det började med att jag ville installera Superdisc 3.7.rc8 för att komma åt alla fina funktioner.

Laddade ner en version och med den följde en infofil om hur man skulle gå tillväga, snabb som man är så satte jag igång man skulle copy hit och dit och fram och tillbaka, (kopierade säkert nåt fel) sen kom jag åt nåt i menyn så att den botade om och sen startar den inte nå mer felkod 21, hade jag varit smart och läst i detta fina forum så var det ju som nån sa "tråkigt" enkelt att installera bara välja small or large.

Jag har prövat sätta in en helt tom 120gigare och försöker starta med felkod 16 som svar

Den vägrar att boota med superdisk eller nåt annat heller.
    Har X-Ecuter 2 PRO version 2,2 chip, x-ecuter 2,4977 bios

GÅR den att rädda på nåt sätt ??????

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Basic fråga: började du med att köra Format C-E-F ?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Detta är den del av guiden jag använt så jag har inte formaterat nåt......råkade komma åt nåt så den bootade om, sen kommer jag inte in i den.

1: Use winrar (http://www.winrar.com) to open superdisc.rar and extract superdisc.iso

2: Use your favorite burning software to burn superdisc.iso to CD-RW / DVD-R / DVD-RW / DVD+R / DVD+RW. Dont bother trying CD-R discs, they almost never work in any xbox.

3: Boot your XBOX with your disc.

4: Choose "boXplorer" in the menu and press A (green)

5: Scroll down and select "XBOXDASH.XBE", press X (blue) to mark XBOXDASH.XBE

6: Press the small WHITE button on the controller

7: Select "Copy..." and press A

8: Hold both trigger buttons and press the start button.

You will se a screen about "successfully copied..."

Now you have a backup copy of XBOXDASH.XBE from C:\ stored on E:\. Better safe than sorry...

9: Press the BACK button

10: Press the right trigger, which will select screen "B" (you should see the letter "B" on the top right corner of your tv)

11: Press the WHITE button

12: Choose "Select Drive..." and press A

13: Choose "D:\......." and press A

14: Scroll down to the subdirectory "evox ini file suitable for c partition" and press A to navigate into that directory

15: Select "original drive with apps on E" or "large drive with apps on F" depending on if you have replaced your original hard disc or not. Press A to navigate into the directory of your choice.

16: Select "Evox.ini" and press X to mark it.

17. Press the WHITE button

18: Select "Copy..." and press A

19: Hold both trigger buttons and press the start button.

Now you have copied a working EVOX.INI, which is the configuration file for Evolution-X, to your hard disc.

20: Press the BACK button

21: Select XBOXDASH.XBE and press X to mark it.

21: Select MSXBOXDASH.XBE and press X to mark it.

22: Select the directory [Bios] and press X to mark it.

23: Select the directory [Skin] and press X to mark it.

24. Press the WHITE button

25: Select "Copy..." and press A

26: Hold both trigger buttons and press the start button.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Om du fortfarande kan boota från Superdisc tycker jag du ska prova med Format C-E-F och sedan installera small eller large, detta är en stor fördel med 3.7 såvitt jag förstår. Jag är absolut ingen expert så häng mig inte om det inte funkar, men det är ju värt ett försök, eller ?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Jo om ditt chip funkar bör du fortfarande kunna boota från superdisc även om du pökat filerna - bortsett från bios möjligen

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    jo allt verkar så lätt om man bara fattat det från början och inte "tjorvat" till det med den sk guiden, problemet är att det INTE går att boota med superdisk eller nåt annat heller : (

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Kanske inte har nåt med disken att göra utan bioset????
    Jag flashade det när jag monterat det med hjälp av cd-rw skiva men nu tar den ju inte emot nån skiva över huvudtaget.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Error 21 betyder:
    21 - anywhere - This error says that the machine was booted to display a error, basically someone told the machine to reboot (or launch a xbe) with this flag, and the error code just means its been rebooted by the flag

Skulle tänka mig att din HD blivit lite strulig.. enligt den guiden du listat verkar det inte vara den äkta superdiscen du fått tag i.. den skall ha en liten meny som heter www.psxcare.com vilken du kan installera allt automatiskt från (och inte behöva kopiera och ha dig i Boxplorer).

Så ta först och ladda ner den riktiga superdiscen ! Prova därefter att boota på den.. går inte det så prova att installera på en annan hårddisk..

Error 16 är egentligen inget error:
    16 - dashboard - Other files to do with dashboard / dashboard settings (specific dashboard error)
    Det betyder helt enkelt att det inte finns någon programvara installerad på den 120giggaren du stoppat i.. å det kanske kan stämma, LR ??
    Last edited by whopper; 2004-05-20 at 18:37.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Den har www.psxcare.com menyn men jag hade tyvärr inte läst att man bara behövde välja den, så är det när man har för bråttom, så guiden måste varit till nån annan version.

Det går inte att boota med superdisc.

Har prövat med den tomma 120gigaren men den bootar inte på den heller..

Kan det vara bios som spökar den startar och jag får upp den blå stjärnan med texten xecuter under, sen låser den sig och visar felkodsrutan.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Har fixat den nu !!!!!!!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av ZAX
    Har fixat den nu !!!!!!!
    Vad var det för fel och vad gjorde du för att fixa det ?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag fick tips att flasha om bioset till xecuter 2,4983,06 detta gjorde jag genom att koppla min bärbara dator direkt via skrivarporten, efter flashningen gick det att boota superdisk, installerade original ms dashboard sen evo-x small drive, ska byta till 120gigaren sen när jag fått min router och fixat nätverket.

Liknande diskussioner

1. Hmm..hjälp sökes...
    By DJ-maZe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 19:21
  2. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 01:20
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 11:47

Bookmarks

Behörigheter