OK så här ligger det till.......
Jag har en xbox v1.4 lr 1.5 chippad med aladdin advance.... (PSX care chippade den)
120gb HDD disc....
Den har fungerat som en dröm hela tiden tills för ca en vecka sen..
satt å spela lite Zelda: Alttp på xsnes9x emun.... sen skulle jag spara å då låser sig boxen..... "jaha där låste den sig", "microsoft i ett nötskal" tänkte jag.....
stängde av boxen å skulle starta upp den.... då hittar den inte HDDn... får den där felkoden som blir då.....
"VA I HELVETE" skriker jag..... stänger av boxen drar ur strömmen i ca 20 sek.... stoppar i strömmen startar, allt funkar igen "puh" tänkte jag.
satte mig å spela zelda igen.... kunde typ lira 5 min sen SAMMA SAK IGEN!!!
ska tillägga att jag har prövat andra spel å det blir samma sak då.... kommer till det senare...
till saken hör att jag hade byggt en "HDD LED" lampa.....
efter detta fel så skruvade jag isär hela boxen... tog ur allt utom moderkortet... stoppade ihopp allt igen.... kopplade ur hdd leden....
DÅ funkade allt igen! ........................ tills igår...... samma fel..... då hade den funkat i ca en vecka sen förra gången det hände.........
Det jag funderar på är att precis innan allt låser sig så hör man hur HDDn "stänger av" sig.... ni vet hur det låter.... "bzupp" typ .....
Är det HDDn som är körd lr är det nått annat? Har prövat allt typ... det ända jag inte har prövat är att köra med orginaldisken igen... men ska göra det om jag inte får nått bra svar här :/.....
och som sagt så är det inte zelda det är fel på.....
"rallisport Challange 2" låser sig när HDDn "stänger av" sig....
"red dead revolver" får man fel medelande "your disc may be dirty or damage" när man ska spara/ladda efter HDDn har "stängt av sig"
osv osv osv osv..............
behöver verkligen hjälp med detta.......
å om ni inte har fattat det än så har jag juh ingen garanti kvar på boxen
(köpt på PSXcare).........
Hjälp?
EDIT: Spel har börjat hackat i xsnes9x sen HDDn "stänger av" sig å så......
Bookmarks