Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Skillnader på multix-chip

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Skillnader på multix-chip

Fundersam över hur stor skillnad det är på dom dyrare och billigare chippen.
    Sitter hos en kompis som har ett moddat ps2 och blev lite sugen på att chippa mitt eget hemma. Fast med studentekonomi vill jag gärna få det så billigt som möjligt

Vad är skillnaderna mellan dom chip som psxcare erbjuder?
    Kan man välja ett "Matrix MXL2 Clone" och se att det fortfarande fungerar med att starta sina spel utan att behöva krångla till med tex bootskivor osv?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jadå, du kan välja ett MXL2 om du har torka i plånboken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Dock vad är skillnaden mellan dom när det gäller just spel, om det finns någon skillnad.
    Och är det någon skillnad mellan vilka cd-format dom klarar?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det skall inte vara någon skillnad vad jag vet, men det kan alltid finnas något enstaka spel som av någon mystisk anledning fungerar bättre med något av chippen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Köp Matrix Infinity, testade detta chip och tycker det äger!!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TomasAlmgren
    Köp Matrix Infinity, testade detta chip och tycker det äger!!!
    Psxcare verkar inte ha det chippet och det beror fortf på vad det kostar

Och moddade min ps1a hos psxcare förut, enda problemet var att när jag kom tillbaka för att hämta den så hade dom glömt löda in chippet så dom fick göra det medans jag väntade i butiken ;] Men den funkar fortfarande så jag är nöjd

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    infinity verkar vara jätte bra, men det är ju inte det billigaste alternatiovet.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Cool

Matrix infinity verkar vara det som gäller nu,då man slipper boota upp alla spel och filmer men olika knapp trick,så jag köpte det och kan bara säga gått om det chippet

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag får in infinity efter helgen.

Liknande diskussioner

1. Flasha.. vilket chip?
    By Pepto in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 19:30
  2. Vilka chip passar "homebrew" chip?
    By turbofreddan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 23:34
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  4. MultiX killer
    By Tobias in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-01-13, 18:03
  5. MultiX Chip
    By Andreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-08-29, 02:03

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner