Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: neo4 problem?

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Unhappy neo4 problem?

har stora problem med min PS2, får inte mina kopior att funka. Verkar som om det är fel på neo chipset.
    original spelen funkar kanon, men kopiorna funkar dåligt, eller inte alls.
    Är detta något allmänt fel, så att ni kan fixa den eller du vet inte alls vad det kan vara?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du får kopior att fungera överhuvudtaget, men med hackiga videosekvenser och långa laddningstider så är det inte fel på chipet, utan din laser som av någon anledning har svårt att läsa skivorna.

Prova kvalitetsskivor brända i låg hastighet, även från andra brännare än din egen. Om ingenting fungerar bra är det lasern i din PS2 som behöver kalibreras eller bytas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

har testat det mesta. olika brännare, olika skivor, när jag bränner i 1x hastighet är det vissa skivor som fungerar lite bättre, men det går ändå sakta, och låter illa. GTA 3 tar ungefär 15 minuter att starta. Fast det kontiga är att original spelen funkar kanon. låter inget konstigt alls.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Problemen beror antingen på din laser eller på dina skivor.

Det är inget fel på chipet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

ok.. jag har köpt den av er för ungefär 2 månader sen. Om jag skickar in den så går det på garantin va?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det går på garantin om VÅRA skivor inte fungerar. Kontakta oss direkt för ett returnummer, eller kom in till butiken om du bor i stockholm.

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

vad kör ni me för skivor? jag har testat verbatim, memorex black, mr platinum, noname. och en massa annat.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har en del olika (verbatim, fujifilm osv).

Men det kan vara olika beroende på tillverkningsdatum, vilken brännare som användes osv.

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

jag kommer nog in med den nån dag i februari eller mars.. bor ungefär 60 mil från stockholm, och orkar inte skicka in den.. kan ju iaf spela original..
    Om jag kommer in med den en vanlig vardag, ä detta då nåt ni kan kolla och eventuellt fixa direkt? stannar nog inte i stockholm mer än 2 dagar..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi kan åtminstonde kontrollera den direkt. Måste den åtgärdas är det inte säkert vi hinner med det direkt, men säg till att du åkt 60 mil så får du prioritet :-)

I värsta fall så skickar vi tillbaka den efter åtgärd.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Respekt
    24

skruer bor du i övik eller ???

------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    aNyThInG iS pOsSiBlE

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Cool

Jag önskar att jag gjorde det...längtar hem (snyft!)

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

hähä, nä bor inte i övik

finns faktiskt städer UNDER stockholm osså, även om inte du visste det. Bor i hässleholm, i skåne om du vet var d är..

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Respekt
    24

boru i ett annat land !!! =P allt under norrland är
    a land far far away

------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    aNyThInG iS pOsSiBlE

Liknande diskussioner

1. DVD problem med Neo4
    By crille in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-06-28, 07:50
  2. Problem med Neo4 och PSX spel.
    By Antic in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 18:42
  3. Hansii PS2 + Neo4 problem
    By Smudge in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2001-12-23, 15:04
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X