Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Långsam filöverföring från PC till XBOX!

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Långsam filöverföring från PC till XBOX!

    Helloj!
    när jag tankar över .iso-filer med Qwiz101 (dvs. packar upp och lägger över) från min PC till Xboxen så går det snabbt de första ~10 minuterna, runt 6-7Mb/sek.
    men efter det så går hastigheten ner snabbt till ~380kb/sek och då förstår ni själva att det tar ett jäkla tag att ladda över ett 4.5Gb stort spel!
    vad beror detta på och hur kan jag göra för att det ska gå snabbare?
    tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    har du orginal HDDn i boxen? isf kan det bero på det......
    Pröva ett annat program t ex XFer
    (nej säger itne att det är bättre så skriv inte 564237562 inlägg om vikka som är bäst osv osv osv.........)
    tänkte bara för att XFer funkar perfa för mig.......

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Quote Lucif3r
    japp, jag har orignal-hdd.
    att du orkar lägga energi på att skriva hur jag INTE ska svara är anmärkningsvärt.
    själv tror jag inte att det är qwiz eftersom jag lyckats lägga över ett spel(counterstrike på 1.6Gb) utan att hastigheten gick ner... det verkar vara då .iso-filerna blir större än detta som hastigheterna sjunker. man kan även beskriva det som om att hastigheten går ner efter att man har tankat över ~1.6Gb.
    jag hoppas att det finns någon som vet bättre än jag!
    så XFer är ett program som packar upp .iso-filer och lägger över till xboxen, eller används det bara för att lägga över uppackade filer?
    ska testa det ifall den gör samma jobb som qwiz. tack.
    Last edited by mTTs; 2004-05-23 at 20:23.

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    jag tror inte det är qwix som är problemet. se till att du kör xbox media center/player eller avalaunch på xboxen när du kör över filer. Det kan också va att är originalhårddisk eftersom du antagligen har tagit bort och installerat ett antal spel på samma lilla yta på själva hårddisken så kanske den blir lite fragmenterad. eller nåt. testa att använda ett FTP program på datorn och för över en film eller nåt till hårddisken, se om det är annorlunda.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    22
    Jag hade exakt samma problem med överföringshastigheten. Men det rättade till sig när jag slängde ur orginalhårddisken och hängde dit en annan!

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    okej!
    då är det ny hårddisk som gäller.
    =)

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    mmm hade åxå samma problem...... fasst det va i FlashFXP å den ladda i 300kb/sek hela tiden...... 10mb/sek nu med ny hdd

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    se till att byta till en 80-ledar kabel också istället för den 40-ledar kabeln också (den breda IDE kabeln), då går det så snabbt det kan.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    min box fick det där roliga felet när jag böt kabel

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    haha, böt du kanske bytade till en 80-kabel med klippta ledare, då kan man få problem också. sånna används ofta i datorer när man kör cable select, men sånna ska du inte ha i xboxen.

    så se till att du får en 80-ledare med alla ledarna kopplade.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    nej det var inte det om du har läst min tråd så fattar du va jag menar........ min xbox är saer..... har inget me kabeln att göra...........

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    22
    Kan det vara så att vissa PC har en sån där 40-ledarkabel? För jag har ruggit kass överföringshastighet mellan diskarna på datorn

  13. #13
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    nähe jag fatta det som det men de va bra för du påminnde mig om det med kabelklippningen.

    det bör aldrig vara 40-ledare mellan eller till/från hårddiskar i en nyare dator (sådär efter mitten på 90-talet) för det stödjer bara upp till ATA-66, medan 80-pin stödjer upp till ATA-133. Xboxen klarar av ATA-100 men det blir ju bara ATA-66 original för 40-kabeln begränsar.

    Öppna din dator och kolla zelloc, är det 40 så köp en ny 80.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av natno
    det bör aldrig vara 40-ledare mellan eller till/från hårddiskar i en nyare dator (sådär efter mitten på 90-talet) för det stödjer bara upp till ATA-66, medan 80-pin stödjer upp till ATA-133. Xboxen klarar av ATA-100 men det blir ju bara ATA-66 original för 40-kabeln begränsar.
    40 = ATA33
    80 = ATA66/100/133

Liknande diskussioner

  1. koppla pc till Xbox löst =)
    By Kimo in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 21:05
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. hur kopiera spel från xbox till hårddisk??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-31, 23:24
  5. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •