Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: "Kompressor"? Koppla ihop 2 boxar?

"Kompressor"? Koppla ihop 2 boxar?

Jag fick höra att det är möjligt att koppla ihop flera/2 xboxar, och sen ansluta med båda dessa som en enda på nätet.
    Dvs i Halo så kan man köra 4 personer på 4 boxar, men för de på nätet så ser det ut som 4 personer på en box. Killen som sa detta kallade det för en "kompressor". Är jag totalt lurad eller?
    Det vore iallafall riktigt tufft, för att spela 4 på en TV är inte så upphetsande.
    /Alarinn

Nähä.. då antar jag att det inte finns
    /Alarinn

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    man får väll använda en hubb?

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Vad jag vet så ska man kunna skaffa hubbar och koppla ihoppa flera styckna Xbox maskiner och Halo.

Så man sitter 4 spelare/xbox.
    Tror det är upp 8-16 spelare som kan lira samtidigt.
    Sånt internet Cafe finns i Skåne, där dom har 3-4 Xboxar kopplade till varandra och kör Halo i nätverk.

PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Alarinn
    Jag fick höra att det är möjligt att koppla ihop flera/2 xboxar, och sen ansluta med båda dessa som en enda på nätet.
    Dvs i Halo så kan man köra 4 personer på 4 boxar, men för de på nätet så ser det ut som 4 personer på en box. Killen som sa detta kallade det för en "kompressor". Är jag totalt lurad eller?
    Det vore iallafall riktigt tufft, för att spela 4 på en TV är inte så upphetsande.
    Tror knappast det är möjligt då man måste koda om Halo för att det ska fungera.
    Köp en större TV eller Proj istället helt enkelt.

Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Respekt
    0
    Varför vill du att det skall se ut som om 4 spelar på en box? Har du fyra boxar och fyra tv:ar och en bredband/adsl anslutning. Om du menar så och vill att alla skall kunna spel online samtidigt så är det bara att skaffa en router som du kopplar ihop med boxarna och uppkopplingen.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av sniperwolf
    Varför vill du att det skall se ut som om 4 spelar på en box? Har du fyra boxar och fyra tv:ar och en bredband/adsl anslutning. Om du menar så och vill att alla skall kunna spel online samtidigt så är det bara att skaffa en router som du kopplar ihop med boxarna och uppkopplingen.

Om du läser hans inlägg en gång till så förstår du lite bättre.
    Eftersom man bara kan ha 4st xbox:ar i Halo oavsett hur många spelare per box så vill han ha ett sätt så han sätter ihop flera xbox:ar så det ser ut som om det bara är 1 xbox så han kan lira mot andra via nätet. Antagligen så har dom små tv apparater så därför vill dom sitta 1st per tv.

Förstår själv inte vitsen då när vi kör xbox lan så tar vi bara 20":are och sitter 2 pers på varje. Går hur bra som helst. Kanske så att ni har problem med ögonen? Uppsöka optiker?

Citat Original inlägg av Gelantious
    Kanske så att ni har problem med ögonen? Uppsöka optiker?
    Beställde faktiskt tid för 5 minuter sen, otroligt sammanträffande.
    Det går inte att spela med mer än 4 xboxar, det finns något som heter "multibox kompress" i XBC, men det är något helt annat. Spela halo med 4 boxar har jag redan gjort, brukar anordna små xbox-LAN hemma.
    Tack för alla svar iallafall.
    /Alarinn

Registrerade
    May 2004
    Från
    I landet lagom
    Respekt
    0
    Att det bara går att köra med 4 boxar på Halo kopplade inte jag av det han skrev...Jag är väll en av de få i skaran som tycker att halo inte direkt är något att ha. Väntar ivrigt på Fable....

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    Jag är väll en av de få i skaran som tycker att halo inte direkt är något att ha

jag e åxå med i den skaran ........ nää ge mig nya Zeldat som kmr till GC 2005..... ååååååh längta........
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Liknande diskussioner

1. Koppla ihop PC med Xbox
    By Kurtil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 23:42
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 23:37
  3. [Problem] Koppla ihop xbox och data via hubb
    By packep in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 17:35
  4. ang koppla ihop två xboxar??
    By ozzman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 17:13