Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Neo 4 / Neo 2.2 / Origa

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Question Neo 4 / Neo 2.2 / Origa

    Hej hej. Jag har ett litet problem... jag ska modda mitt ps2, men jag vet inte om jag ska ta neo 2.2, origa eller vänta på neo 4. Jag har läst lite om neo 4 och det enda som är bättre med det verkar vara att man inte behöver bootskiva och att den blir dvd-regionsfri. Så vad ska man ta ? Är det verkligen värt de extra pengarna + väntan på neo 4? Är det nånting bättre med origa förutom att den klarar importerade spel?
    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det enda som är bättre med Origa är att Origa klarar importerade spel. Det är även bättre än NEO2.2 på att starta PS1 spel - alla PS1 spel startar direkt, även import original/kopior. Med NEO 2.2 måste PS1 importspel brännas och patchas för att starta direkt.

    Det som är bättre med NEO4 är att CD-R kopior av PS2 spel startar utan swap, samt att regionsfri DVD ingår.

    Slutpriset blir ju detsamma med chip+montering eftersom du måste köpa t.ex. dvd-region-x för att kunna använda Origa.

    Vi har fått uppgifter om att det skall gå att montera både NEO4 och Origa om man vill ha både direktstartande cd-r och kunna spela importspel. Men vi kommer isåfall ta sammanlagt 3.000:- för en sådan modifiering (lär ta en halv dag...).

    Du kan ju även vääääääänta på Messiah. Det blir sannolikt billigare än NEO4 och klarar ALLT.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Okej, tack för svaret. Då frågar jag den eviga frågan. När kommer neo 4? Om man lämnar in sin ps2a nu till er så finns det väl risk att man blir utan den i typ en månad om det strular sig mer med leveransen?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag skall nog svara på den frågan imorgon.

    Förhoppningsvis skickades chippen i slutet av förra veckan.

    Har sopprötterna inte skickat chipen ännu så beställer jag från någon annan leverantör istället.

    Är chipen redan skickade så kommer jag att få trackingnummer och kan ge ett exakt svar på när vi får dom - antagligen imorgon eftermiddag.

    Sedan behöver vi nog ett par dagar på oss att få¨upp farten på ombyggnaderna. Det lär bli ett hundratal PS2 de första veckorna. Multiplicerat med 44 lödpunkter...måste nog beställa lite mer lödspetsar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Ok, besvara den frågan imorgon. Men om jag lämnar in till er imorgon, har ni då en massa andra på kö så att jag får vänta tills nästa leverans? Hur lång tid kan det ta innan jag får tillbaka det från er moddat om vi nu utgår ifrån att det kommer imorgon? mvh

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2001
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Silent hill 2 funkar inte med origia chip sägs det på channeltechnonlogy forum..
    vet inte om det är sant

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har redan massor av PS2 i kö, minst 50-60st. Antalet chip vi kommer få i första sändningen spelar mindre roll, vi hinner beställa hem nya chip flera gånger om innan vi hunnit löda i de chip vi får...

    Silent Hill 2 har vi redan testat. Det verkar som om det är Japanska PS2 med Origachip som har problem. Vi får igång det på svenska PS2 med origachip utan problem.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Hej
    Har neo 4 kommit in idag? Och förresten hur lång tid tar det för er att installera 50-60 chip? Om man lämnar in den när den kommer (eller om den redan har det) tar det då flera veckor innan man får tillbaka den? mvh

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ang NEO4 så fick jag idag veta att distributörerna bara fick 100 chip var förra veckan. Inte mycket att göra åt förutom att svära på psmods (tillverkaren).

    Så vi väntar fortfarande på besked när vi får leverans.

    Vi vet inte hur lång tid monteringarna kommer ta. Förmodligen 1 timme/PS2 när vi kommer igång.

    Men blir det många maskiner som strular tar det ju längre tid, kan säkert ta 2-3 timmar ifall någon PS2 "vägrar".

    Vi kommer antagligen att sitta 6 personer och löda NEO4 efter ordinarie arbetstid på kvällar och helger i början för att hinna ikapp efterfrågan.

    På dagtid kommer det sitta minst en person på Kammakargatan och löda alla PS2 som är inlämnade där, samt två personer på Hallandsgatan. En som löder inlämnade PS2, en som löder nya PS2 beställda med NEO4.

    Resterande personal kommer hantera "övriga" arbeten så att inte vår "normala" verksamhet med dvd-spelare, PS ONE osv rasar ihop helt.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Oki, en sista fråga nu.
    Om jag har förstått det rätt så förväntas messiah komma snart.. och om då neo 4 kommer före/innan messiah, kommer ni då vänta med messiah installationer tills ni gjort alla neo 4 installationer klara?
    mvh

Liknande diskussioner

  1. Neo 2.2 med AR2 - timing för att trycka på X?
    By eastrom in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-11, 00:27
  2. Neo 2.2 ???? Funkar de överhuve taget?
    By Master in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-31, 13:27
  3. Ledsen pga ORIGA
    By FFGamer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-18, 18:32
  4. NEO 2.2
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 14:11
  5. Hansi - Neo 2.2
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-08-17, 22:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •