Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Hjälp!! Superdisk 3,7 installation

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Hjälp!! Superdisk 3,7 installation

Hej..

Jag är ganska så ny inom detta område Men jag har chippat min x-box och sen kopierat Superdisk 3,7 till en DVD ..Allt fungerar so far helt lysande.
    Men sen stöter jag på problem när jag skall intallera mjukvaran Evolution. Jag kan inte FTP ner den utan har fösökt att göra det med skivans hjälp, men det går inte.. Har letat runt överallt efter en guide hur man gör, men har endast hittat en för 3.2 Och den stämmer inte riktigt.. Kan nån hjälpa mig ???

Tacksam för alla svar...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    beskriv ditt problem lite närmare. varför kan du inte FTPa? vaad händer när du försöker installerna från superdiscen? vad har du för hårddisk och bios?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Vad som händer är att jag hittar inte dom filerna som beskrivs i Guiden för 3,2 bla msxboxdash.xbe. Hittade en liknande fil som jag döpte om men när jag trodde jag gjort allt klart så fick jag upp "Kontakta Service" som tur var så hade jag gjort en kopia av Xboxdash.xbe och kunnde återställa. Hårdisken är en orginal 8g, bioset vet jag inte riktigt men som jag har förstått så är det en xbox 1,5 Chippet jag installerade var ett Alladin Advance 64..

En annan sak som hände när jag kopierade Game bibloteket var att den klarade tydligen inte långa filnamn så vissa filer var jag tvungen att hoppa över..

Ps kan inte Ftp:a pga saknar uppkoppling
    Roffa //
    Last edited by roffa58; 2004-05-24 at 21:41.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    stoppa in superdiscen, håll inne powerknappen i 1 sekund så chippet startar, när evox laddats välj www.psxcare.com sen "install evolution x (small)" eller nåt liknande, kick back and enjoy. xboxdash.xbe ska vara original och inte ersättas av evox. evox läggs in som evoxdash.xbe och om chippet har ett nyare bios så startar det evox först, inte xbox original dash.

så alltså när installationen är klar skall originaldashen komma upp när du startar boxen med avstängt chip (dvs duttar på powerknappen och lampan lyser grönt), och evox ska boota när chippet är igång (dvs håll inne powerknappen i mer än en sekund och lampan lyser orange).

Hur gick det?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Mange Tack.. Ibland kan man vara kodum. Har sett överallt i forumet att man skall gå in pxcare.com men trodde i min enfald att man kopplade upp sig mot deras sida och installerade den vägen.
    Har gjort som du skrev och allt fungerade alldelles utmärkt....
    Nu skall jag bara lista ut hur man gör för att få dvd att spela upp divx Men det står säkert nånstanns på forumet..

Tack igen Du sparade in en massa timmars hårsslitande..

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    de e lungt

testa att bränna en film på en cd-rw skiva och försöka spela upp den i xbox media center/player. det är det bästa programmet. om jag inte minns fel så är det player på superdiscen, men den e gammal så helst borde du ladda ner den nyaste center istället.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Har provar med cd-r skivor men det funkar inte.. Såg nu att det sitter en Thomson DVD i boxen och den klarar visst inte CD-r skivor.. Får nog byta den
    eller skaffa en större hårddisk och ladda ner filmerna dit..

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    om kan FTP med xboxen nu så e de ju bara att lägga filerna i E:\Videos. du har ca 5Gb ledigt utrymme på E: på en originalhårddisk. när du sen har köpt ny hårddisk använder du F: istället för E:. det är det det största utrymmet kommer finnas.

nä du har rätt. thompsons har svårt för cd-r. memorex cd-rw har funkat i alla thompson jag har prövat i.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    En liten följdfråga; var hittar man senaste superdiscen?

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Respekt
    22
    in på efnet och kanalen #super-disc

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Har bränt ner superdisc på en CD-R skiva, men får inte igång den i xbox.
    Förmodar att det beror på att Thompsson inte kan läsa denna.
    Kan man ta vilken CD-RW skiva som helst eller är det just memorex som fungerar?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Prova med den CD-RW du har så får du ju se
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Stor mening med att ställa frågan :-/

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Som man ropar får man svar
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Superdisk 3,7 Download
    By Sirsimon in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 23:15
  2. Var laddar jag ner Superdisk 3,7
    By Sirsimon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 21:01
  3. fårgor kring Superdisk 2 och de olika .XBE filerna
    By twinray in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 09:54

Bookmarks

Behörigheter