Är det någon mer än jag som ibland stött på att filmer man för över till xboxen via ftp kan bli sabbade?
Har tankat över ungefär 70gig varav det mesta är filmer och serier. Något enstaka avsnitt har krabbat sig lite. En avsnitt gick inte att spela alls, utan spelas upp som en musikfil istället. I ett annat avsnitt blir det en väldigt kort störning på någon sekund, där allt är väldigt pixligt och regnbågens alla färger. Det fixar sig alltid om man bara skickar över filmen/avsnittet på nytt.
Har fört över hela långfilmer och de har fungerat kalas, så det händer inte hela tiden.

Sist jag stött på något sånt här var när jag för flera år sedan förde över hela mitt mp3 -arkiv till en bärbar dator via en windows-share (NetBEUI?) och då blev filer sabbade. Konstiga blipp å blupp mitt i låtarna.

Har spanat runt på forum lite här och var, men kan inte hitta någon som tycks ha stött på samma problem. Är det min berömda tur som jobbar?
Med FTP(tcp) ska det väl chansen att filer ska bli sabbade, vara mikroskopisk?

Skickat över ett par spel också. De tycks funka som de ska, men silent hill 2 kan få lite jox med ljudet vid videosekvenser, men det kan väl lika gärna vara de som "släppt" spelet som tabbat sig?

De flesta tycks streama filmer till xboxen så de lär väl inte stöta på det här problemet, men då var det ju ganska onödigt att köpa en 160Gb:are för min del =)

Mina bitar är: Xbox med philips dvd, TSOP och Samsung 160GB (5400rpm).
Mediaspelare: XBMC 2004-04-19
FTP Klient: FlashFXP

//EggZ