Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 63

Diskussion: HD Loader

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sluta gnäll, köp en 120GB maxtor för cirkus 800:- i billigadatabutiken eller en garanterat fungerande 120GB disk (vilket i 1:a hand blir en maxtor) från oss
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=278
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Jag gnäller inte !
    Jag ska köpa en sådan sen, ska bara ha lite mera pengar.
    Men vilken version osv ska man köpa ?

Fungerar denna ?

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB/IDE133
    IDE, 120 GB, 7200 varv/min, 3.5"

????

Spelar det någon roll om det är 2mb cash eller 8mb ?

Hansi ?
    Last edited by TwiZteD; 2004-06-23 at 20:35.
    PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Om man skulle få tag i en "HD Loader" från USA, skulle den då fungera på en moddad Ps2a ?
    Som har Infinity chippet ?
    Med hårddisk och nätverksdapter ?

Borde det väll göra ?
    PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av MagArne
    Nu har jag testat min Western Digital 120GB disk och som ni ser på bilden så passar inte nätverksadaptern. Kontakterna sitter 2mm för långt ifrån varandra och våld fungerar inte i detta fallet

Bild på WD med nätverksadaptern
    Jag har klippt upp lite i plåten för bägge kontakterna i ytterkanten... på så sätt får man typ 2 mm extra (Räckte för min western digital iallafall)

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av CompuTerror
    Jag har klippt upp lite i plåten för bägge kontakterna i ytterkanten... på så sätt får man typ 2 mm extra (Räckte för min western digital iallafall)
    Så din WD fungerar med HDLoader? Gör den det så bygger jag om min nätverksadapter med. Jag kan inte avvara mer pengar till leksaker nu
    Vad för WD hårddisk kör du med?

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av MagArne
    Så din WD fungerar med HDLoader? Gör den det så bygger jag om min nätverksadapter med. Jag kan inte avvara mer pengar till leksaker nu
    Vad för WD hårddisk kör du med?
    Ja, det gör den.
    Den sitter inte i perfekt. Ser lite snett ut, men det räcker tydligen... har ATAD Patch Aktiverat på DMS3 och MM16 Avaktiverat (Funkade inte annars)

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Klart att inte SATA-diskar funkar, Sony har ju inte integrerat en SATA-kontroller i PS2an.

Du kan använda nästan vilken disk som helst (utom WD) bara kontakterna matchar, typ Seagate, Maxtor, Hitachi m.fl. Har du en Maxtor 200gb extern så är det ju bara plocka ur den ur den externa lådan och stoppa in i PS2an. Det är ju en IDE-disk i den men bara 120GB kommer att vara användbara.
    Last edited by danne.sk; 2004-06-24 at 00:54.

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Respekt
    0
    Nu har jag byggt om nätverksadaptern för att passa Western Digitals hårddiskar. Det var inte så blodigt som jag trodde.

Man får borra bort niten till molex-kontakten för att få bort plåtbiten som håller fast den. Sen måste man fila upp skydsplåten lite runt molexkontakten eller så kör man utan plåt. Jag tar inget ansvar, ni bygger om på egen risk.

Några bilder

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Bra jobbat där med WD disken!

Är det inte någon som fått vantarna på ett ex av HDL ?

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Dajsman
    Bra jobbat där med WD disken!

Är det inte någon som fått vantarna på ett ex av HDL ?
    Jo, jag... mycket nöjd... fast det verkar ju som att jag skulle klarat mig att lägga den på minneskortet och sparat 290 spänn

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Det här verkar ju onekligen intressant.
    Går det att använda hårddisken för att lägga in/se på filmer, både DVDer och t.ex. Divx?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av blablabla
    Går det att använda hårddisken för att lägga in/se på filmer, både DVDer och t.ex. Divx?
    Det borde gå att lägga in t.ex. DivX filmer med PS2 Reality Player, eftersom Reality skapar en iso-fil som man bränner. Den i sin tur borde gå att kopiera från skivan till hårddisken.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Homebrewapplikationer fungerar generellt inte med HDLoader eftersom dessa inte är gjorda med sonys officiella utvecklingskit och därför inte använder standardanropen för diskaccess som hdloader patchar om så att det fungerar med hårddisk.

Det jag sett i forum om PS2 Reality är att det går att få den att köras från hårddisk (men då var det med DMS3 verktygen för att boota från hårddisk, inte HDLoader) men att den endast läser filer från dvd-läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Kolmården
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av blablabla
    Det gick inte att lägga in DVD-film och musik-cd på min ochippade PS2 iaf. Hurvida det går med en chippad PS får någon annan bekräfta.
    | PlayStation 2 V5 | HDLoader | WD 120GB |

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Kör med HDLOADER orginal, och använder en IBM 60gb disk, har fungerat hur bra som hellst =)

testade idag att lägga in backup kopia av ett spel, men den sa nej direkt, stog bara att det inte var ett ps2 spel, nån som vet om man kan stoppa in hd'n i ett chippat ps2 och lägga in backup spel, och sedan kunna köra dom i ett o-chipat ps2 ????

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av forhike
    Kör med HDLOADER orginal, och använder en IBM 60gb disk, har fungerat hur bra som hellst =)

testade idag att lägga in backup kopia av ett spel, men den sa nej direkt, stog bara att det inte var ett ps2 spel, nån som vet om man kan stoppa in hd'n i ett chippat ps2 och lägga in backup spel, och sedan kunna köra dom i ett o-chipat ps2 ????
    Det fungerar

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av CompuTerror
    Det fungerar
    det låter skit bra =) kan i och med detta, säga att jag är väldans nöjd med inköpet av hdloader =)

tack så mycket för hjälpen =)

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Finns det någon möjlighet att man kommer släppa HD-loader som kommer att tillåta ännu större hårddiskar?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag TROR begränsningen sitter i LAN adaptern som inte stöder mer än 132GB eller var gränsen exakt går. Men å andra sidan så var det samma problem med XBOX tills någon lade ner lite energi och hackade bort begränsningen.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    0
    Gränsen går vid 136gb och går inte att överskrida. Sätt i en 200gb hd och den visar bara 136gb. Vet inte om detta går att hacka på nåt sätt, men man det sitter som sagt antagligen i nätverksadaptern och då blir det svårt.

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22
    Funkar det med spel på flera skivor?
    Hur många hddar kan man högst ha i varje ps2 som funkar med hdd loader?
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T-1000
    Funkar det med spel på flera skivor?
    Hur många hddar kan man högst ha i varje ps2 som funkar med hdd loader?
    1.
    det finns inga spel som ligger på mer än en skiva. om det inte är rippar dvs.
    2. eh, du får bara plats med en hårdisk i ps2an.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22
    Ok tack
    suck med 10 bokstäver - buggen
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    måste man ha ESD armband när man installerar hårddisken i ps2

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 300D
    Om man vill vara 100% säker så. Annars om du vill vara lite mer säker så håll ena handen på ett element medans du kopplar in hårddisken

Fast jag tvivlar på att det behövs

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    nej, se till så du inte är statiskt laddad. jag har satt ihop och meckat med datorer i hela mitt lic och har aldrig använt något esd armband.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Lynx
    nej, se till så du inte är statiskt laddad. jag har satt ihop och meckat med datorer i hela mitt lic och har aldrig använt något esd armband.
    Det räker alltså att hålla i ett element?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Det räker alltså att hålla i ett element?
    Med datorer kan man även bara hålla i metallen i datorn, vet dock inte om det är lika enkelt med en liten sak som en ps2a, men ett element går bra

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tänk på att ett riktigt ESD-kit har ett motstånd på en jävulskt massa ohm till jord, vilket motverkar att du förvandlas till ett sånt där tecknat skelett med blixtar runt ifall du råkar fingra på något du glömt koppla ur vägguttaget...vilket lätt blir fallet om du har direkt kontakt med ett element...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Tänk på att ett riktigt ESD-kit har ett motstånd på en jävulskt massa ohm till jord, vilket motverkar att du förvandlas till ett sånt där tecknat skelett med blixtar runt ifall du råkar fingra på något du glömt koppla ur vägguttaget...vilket lätt blir fallet om du har direkt kontakt med ett element...
    Därför man som grundregel lär sig att _alltid_ plugga ur kontakterna till saker man skruvar upp och pillar på. Annars har man inget att göra i saken ifråga

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Phoenix BIOS Loader?
    By Bourbon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 10:51
  2. Bios med G disk stöd som passar Pheoenix bios loader
    By patrikpatrik in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 10:34
  3. Phoenix Bios loader
    By patrikpatrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 11:35
  4. Px HDD Loader 1.3