Tjena
Om man skall göra backup på ett spel som inte får plats på en DVD-skiva kan man då splitta den till 2st DVD-skivor med något program?
Tjena
Om man skall göra backup på ett spel som inte får plats på en DVD-skiva kan man då splitta den till 2st DVD-skivor med något program?
du har laddat filen va? isåfall har den som du laddat den av gort imagen fel
har du köpt spelet då ska du använda ripkit om den är 9.4gb så att du får den
till 4.7gb vilket spel är det ?
signatur jag är cooloch smart
Last edited by EmilHesslow; 2004-05-26 at 19:13.
Jag har inte laddat ner det utan det är mitt originalspel, Metal Gear Solid 2 - Substance, men alla som lånat det lyckas ju repa skivan så jag måste göra en backup.
Vad är det för ripkit du pratar om, vart får man tag på det?
när du köper ett spel eller dvdfilm brän 2 kopior ett som du läger undan och alldrig spelar på
en kopia som du spelar på
tyvärr går det inte att kopiera trasiga spel på dvd det är nog kört för din del
och du är ledsen för spelet
så kan det gå när man inte är smart som mig pröva att inst nero v6 och gå in i dvdcopy modet
signatur jag är cooloch smart
Last edited by EmilHesslow; 2004-05-26 at 18:05.
Vadå inte smart!?! Det är inget fel på skivan, den har blivit lite repig men det funkar hur bra som helst, jag har inte sagt att den inte funkar. Jag vill bara göra en backup för säkerhetsskull och jag har ju nyss chippat min PS2a så jag har ju inte kunnat köra backuper förut.
Det jag vill ha reda på är hur man fixar så att man kan splitta 1st DVD till 2st DVD eftersom spelet är för stort.
när du skriver att skivan är repig då tror alla att skivan är trasig
och med smart mennar jag att man ska bräna skivan man köpte innan man spelar på den annars går den sönder om du köpte spelet för en månad sen
och det är repor då har dom som du lånat spelet till inte varit rädd om skivan
ju mer repor skivan har destå svårare att kopiera blir det jag kan göra länkar till dig om jag skulle villja där du kan hämta ripkit med då blir hansi argoch därför låter jag bli det signatur jag är cool
och smart
Last edited by EmilHesslow; 2004-05-26 at 19:10.
Du får länka till så mycket ripkit du vill, bara kittet inte innehåller filer som kommer från spelet som skall rippas (t.ex. komplett default.xbe från ett xbox-spel) eller siten du länkar till säljer t.ex. multi-x chip (konkurrent).
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
http://www.megagames.com/
jag är cooloch smart
HANSI ÄR![]()
Last edited by EmilHesslow; 2004-05-26 at 20:53.
du får leta ripkit. till xenosaga kom det ju först ett ripkit som downsamplade ljud och filmer så att hela spelet fick plats på en "vanlig" dvd skiva. sedan kom det ett ripkit som delade spelet på 3st dvd skivor.
Nero suger på att rippa dvd skivor. Jag rekomenderar gratis programet dvd decryptor.
www.afterdawn.com
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Bookmarks