Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hur skalar man era små kablar :confused:

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Question Hur skalar man era små kablar :confused:

Ja Hur skalar man era små kablar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi använder sådana här, fast med den "gula" knivsatsen som måste köpas separat:

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....se/2007917.htm
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borås
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi använder sådana här, fast med den "gula" knivsatsen som måste köpas separat:

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....se/2007917.htm
    Ohh.. en sån där skulle man ha, rejält dyrt dock!

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Köp en vanlig skalare från ClasOhlson. Med lite träning lär du dig att skala som ett proffs. De enklaste modellerna fungerar för alla olika storlekar å ska du inte modda i stora mängder så klarar du dig på en sådan.
    tex skalaren med artnr 30-8121 är bra. Har använt en sån å vet att det fungerar mkt bra för att skala 30AWG kynarkablar. Dock smälter ju kynar så du kan skala dem med en lödkolv om du inte pallar köpa en skalare. Man behöver ju tex aldrig skala ändan man monterar till chippet. Vet iof inte vad PSXcare har för isolering på sina kablar, men alla moddare jag någonsin hört talas om använder 30AWG silverplätterad kynarkabel eftersom det är lättast och bäst. (32 lr 36 AWG lackade kopparkablar har vissa till CDx kontrollern, men det e onödigt man trycker dit 30AWG kablar minst lika lätt å smidigt)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi använder AWG32 PTFE isolerade silverpläterade kablar. Det går inte att smälta isoleringen på dom. Jag har provat kynar-kabel, den jag fick tag på var alldeles för stel och otrevlig i största allmänhet jämfört med de kablar vi använder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 18:44
  2. Hur gör man för att flasha med nya bios
    By ECO in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 02:10
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:06
  4. Hur laddar man xbox program från PC´ns hårddisk
    By brusa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 00:05