Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Fläkten paj!

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Fläkten paj!

    Har chippat en v5 med DMS3 och nu fungerar inte fläkten. I övrigt fungerar allt perfekt.
    Har en bild på säkringen som finns på adressen http://hem.passagen.se/xer0x/ps2/index.html
    Säkringen är avbildad på fotot längst ner...

    Säljer ni såna säkringar? Hur mycket kostar dom?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ta vilken säkring som helst och bara löda med kabel parallellt med den trasiga. Tyvärr har jag inte ampere-värdet för den, men det är ju bara att prova med 1A, brinner den så prova 2A. Mer än 2A kan jag inte tänka mig att det är.

    Om du vill kan jag plocka loss en säkring och skicka, men då kostar det 200:- + 49:- frakt (för administrationen...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Det står S7 på den... Så det borde väl fungera med alla säkringar det står S7 på?
    enligt ett dokument jag hittade ska det vara 0,7A
    Klicka på bilden jag beskrev i första inlägget så får du en .ZIP med alla säkringar för de flesta modellerna...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ta vilken säkring som helst (ryck en från bilen t.ex....) som är 0.5A till 1A. Toleransen på en säkring brukar ändå vara typ 25% (vet inte hur mycket jag överdriver, men det är stora toleranser) så exakta värdet är inte så petigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Tack för hjälpen...

    Jag kortslöt den bara... pajar det i framtiden så pajar det... han ska ändå köpa Xbox snart...
    Fast jag resonerar som så att den ska ju inte skicka mer ström än 0,7A och pajar säkringen igen vid ett senare tillfälle, så kommer den inte bytas ändå... hans garanti är slut, så hursomhelst blir jag skyldig han en ny PS2. Lite lustigt bara att jag lött 12 PS 2r och aldrig haft problem... men hans v4 pajade så jag köpte en v5 åt honom beggad och v5r brukar inte alls vara jobbiga. Bara haft problem med hans med andra ord...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och hur kommer ditt samvete må den dagen fläkten blir så full med damm att den skär ihop och börjar brinna istället för att säkringen går...om den kunden återkommer så blir det väl i form av en gengångare då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Hmmmm... fast jag får fixa en säkring och sätta i senare... fast damm behöver vi nog inte oroa oss för... hans v4 var det renaste jag sett... han satt förresten och rengjorde chassit till v5:an han fick istället med tops, seå det är nog ingen fara... Jag beskrev problemet för han och sa åt han att stänga av med powerknappen baktill när han inte använder den...

Liknande diskussioner

  1. Ps2an startar men fläkten är död!?
    By denSiS in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 10:13
  2. Luftflödet på fläkten i xboxen?
    By jEjK in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 12:14
  3. Vilket håll på Fläkten??
    By BiLL in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 23:47
  4. Dualshock Paj!!!
    By Samcooly in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 12:01
  5. Fläkten lever om!
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-31, 08:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •