Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Nymoddad PS2a läser inte Backups

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24

    Nymoddad PS2a läser inte Backups

    Har en kompis som fått sin PS2a V3a moddad med Ripper2 Gold men den läser inte Backups på CD eller DVD, original spel är inget problem. Spelen funkar utan problem på min Ripper2 Gold moddade PS2a som är en V7a. Har provats med ett antal brända DVD-filmer och de funkar helt felfritt men så fort man provar med ett CD eller DVD-spel så kommer den där röda startsidan som säger att skivan inte är en PS2-skiva.

    Han som moddade den sa att PS2an var lite sliten och varnade honom att lasern kunde vara sliten på den men ska inte detta också påverka brända DVD-filmer också?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det verkar snarare som om någon kabel inte är rätt lödd/placerad isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Om nu lasern skulle vara sliten skulle den väl även läsa brända dvdfilmer dåligt då också va. Påverkas även läsningen av brända cd-skivor av dålig laser eller är det läsningen av DVD-skivor som blir dålig först.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har också problemet med att ps2 backups inte vill boota genom chippet, har en V.7
    , finns det nån bättre bild över lödpunkterna till Ripper 2 ultra än den dom lagt upp på hemsidan?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Helsingborg Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har nyligen chippat min PS2a. Vad han sa som gjorde sa att de var en version 9 (SCPH-50004). Men de läser inte alla skivor på nått mysko sätt... Min gamla enhet som oxå den var en SCPH-50004 kunde läsa alla skivor utan problem.Men han som fixade den då på min gamla enhet,sa att de var en version 10.Har de någon betydelse vilken ansvisning man följer till ripper chippet? Kan heller ej installera navigatorn till Ripper =( .Vad ska man göra? Tacksam för svar

Liknande diskussioner

  1. PS2 Backups funkar inte!!!!
    By usm76 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-22, 11:32
  2. HJÄLP! MINA PS2 BACKUPS STARTAR INTE!
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 17:55
  3. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10
  4. Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?
    By psxcare0007 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-04, 12:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •