Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: loading. HALT! *hjäälp*

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    loading. HALT! *hjäälp*

    Har haft boxen inne på service sedan Xenium bara lagt av, när jag bootar upp den hemma så händer det ingenting, jag kan se Xenuim splashscreen och först texten :

    Loading...

    sedan :

    Loading HALT!


    Jag har ingen aning om vad jag skall göra förutom skrika av ilska

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, har du boxen på service eller har du den hemma? Om den är hemma så lämnar du givetvis in den för åtgärd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ehh, har du boxen på service eller har du den hemma? Om den är hemma så lämnar du givetvis in den för åtgärd.
    Jag har precis hämtat den och den vill inte fungera, jag fick vänta alldeles för länge första gången pga att ni tappat bort saker så jag vill inte åka in med den igen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Att INTE komma in med den löser inga problem...

    Kom till mig på söder. Jag tycker det låter som om du haft den inne på Kammakargatan, i MIN butik tappar vi inte bort något. Kommer du nu på lördag är Timor på plats och bör kunna styra upp den medan du väntar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    förlåt min skeptism men "vi fixar medans du väntar" var ett löfte jag fick för över en vecka sedan och det har inte slagit helt väl ut men att gå till en annan butik än den du nämner ger mig lite mer förtroende i alla fall.

    kammakargatan hamnade just på min svarta lista

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har precis samma problem vad kan man göra för att lösa detta? har försökt hela dagen.
    Tacksam för svar?
    Alt. Vad kan det kosta att reparera? om man kommer in till er?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sätta chippet i recoveryläge och lägga in senaste firmware från en cd borde ju hjälpa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Firmwave är det samma sak som bios eller? för jag har bränt ut en skiva med bios filer men inte hunnit testa då boxen ligger i en miljon delar.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, firmware är chippets "operativsystem" som du laddar ner från tillverkarens hemsida.

    http://www.teamxodus.com/modules.php...ownload&cid=15

    Just nu är det version 2.01 som gäller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag börjar om från början.
    Häromdagen ville jag spela lite var tvungen att ställa om till PAL60 i avalaunch för att detta skulle fungera jag fick även låsa upp EEPROM:en skrivskydd.
    Det funkade jättebra o spela.
    Dagen efter sätter jag på boxen igen inget händer tv:n är svart.
    Började då fundera och tänkte det kanske är nå knas med D0:n så vi provade att löda om den. Samma resultat svart bild.
    Börjar pillrar på swtichen på Xenium kortet kommer in i recoveryläge ordet HALT dyker upp.
    Har testat nu med en os recovery då dyker inte HALT upp utan den laddar kortet börjar blinka i olika färger boxen stänger av sig själv till slut jag ändrar tillbaka switchen fortfarande svart bild när man startar upp den.
    Dioderna på boxen lyser först grönt sen blinkar det rött en stund sen grönt igen. obs mer rött än grönt.
    Det verkar inte vara något fel på hårdvaran då boxen startar upp utan chip.
    Så vad kan felet vara blir tokig snart ?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vadå, fungerar boxen som den skall utan chip menar du?

    Hur som helst verkar ditt eeprom fukkat. Xenium OS 2.01 brukar vara bra på att få igång boxar även om eeprom är korrupt, så om du gjorde en OS recovery med en äldre version än den senaste så uppdatera och prova igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nej jag provade den nyaste länken som du gav mig. men det funkar ändå inte.
    Är chippet helt kört?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Xenium OS 2.01 brukar vara bra på att få igång boxar även om eeprom är korrupt.

    Hmm, om jag har en box som jag misstänker att har ett korrupt eeprom kan jag kanske få igång den då om jag byter ut mitt duoX chip till ett Xenium chip, är det värt ett försök?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •