Hej!
Jag försökte inatt tröstlöst att installera Aladdin Advance V3 (V32 tror jag) på min nya Xbox v 1.4. Lödningen gick bra och jag testade alla punkter och sladdar med min multimeter. Även d0 som jag hört så mycket om har bra kontakt med Aladdin chippet. Tyvärr tyvärr händer ingenting när jag bootar upp Xboxen. Det blir precis som förut, dvs att MS Dashboard startas (det står Microsoft under det gröna X:et, precis som innan). Jag verkar således inte ens få modchippet att starta. Detta är mycket frustrerande och jag har slitit mitt hår och trippelkollat alla lödningar. Det kan tilläggas angående d0 att jag lödde fast det på baksidan och kollade kontakten med chipet genom att mäta på chippet och d0 punkten på moderkortet som sitter på ovansidan, och det fungerade bra.
Nu har jag surfat runt i ett par timmar till och jag får överallt olika instruktioner om hur BT och L1 ska lödas på, alltså _var_ på moderkortet sladdarna till dom ska lödas fast.
Även fast jag varit noga med att bara läsa guider för version 1.4, så får jag dubbla budskap. Jag valde när jag lödde att löda fast BT på höger sida om R3G3, och L1 på vänster sida om R2G10. Precis som chippets officiella sida, www.aladdin-*********, instruerar. Nyligen har jag upptäckt att visa guider säger att man ska löda fast L1 på vänster sida om R3G5. Vilket ska vara rätt???
Eller kan det vara något annat fel som jag har utfört/fel på själva chippet?
Jag vore mycket tacksam för svar på detta.
Bookmarks