Går det att kolla på imagefiler från dvdfilmer i Center eller Player? Det är ganska jobbigt att behöva välja nån av dom enskilda vob filerna för att kunna se dom på xboxen.
Jag har ingen dvdbrännare tyvärr.....
Går det att kolla på imagefiler från dvdfilmer i Center eller Player? Det är ganska jobbigt att behöva välja nån av dom enskilda vob filerna för att kunna se dom på xboxen.
Jag har ingen dvdbrännare tyvärr.....
Med XBMC kan du det.
Jag får inte vissa filmer (tex Den tredje vågen) att funka som dvd-r image. Nån som har haft samma problem eller fått det att funka? vilken xbmc isf? varken streamade eller från xbox-hdd ska väl tillägas. Finns det nått man kan göra eller är det bara att gilla läget att vissa filmer inte funkar?
Japp. Hade samma med 3e vågen. Öppna den med winrar (d ukanske behöver döpa om .img filen till .iso) och packa upp filmfilerna (.vob). Det är dom som är 1GB. Utom den sista. Den är mindre...
Sen är det bara att lägga in vobfilerna i playlist i XBMC och titta...
ok, tack så mycket. verkar funka. Fan är det inte dax att de får till det i så man kan köra med menyer och grejer snart i xbmc eller nån annan virtuell dvdspelare till xboxen...
Det har inget med XBMC att göra!
Det finns idag INGEN open source DVD spelar som klarar menyer och liknande och XBMC använder inga egna codecs och spelar. XBMC använder sig a MPlayer http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/news.html för allt just nu. Skulle det komma en DVD spelare som klarar menyer så lägger dom garanterat in den så fort dom eller nån annan konverterat den till XBMC...
mm, det var så jag menade fast uttryckte mig lite otydligt. Ingen som vet om nån sådan är på G?
Har kollat lite och det finns visst en öppen sås DVDspelare som klarar menyer osv, Ogle. Den är gjord av några på data på Chalmers. Ingen aning hur välutvecklad den är. Den är dock till solaris/linux/BSD. Ingen aning hur de som utvecklar xbmc gör osv men det borde väl vara på *nix och inte windowsgrejer eller?
http://www.dtek.chalmers.se/groups/dvd/
Mmm. Jag såg på IRQ att dom tittade på den men den har sin begränsingar än så länge så jag tror dom väntar på en som uppfyller deras behov helt.
Eller så är dom bara lata och väntar på att nån annan ska göra det åt dom...
Bookmarks