Hejsan
Har nu lött dit ett aladdin chip och det fungerar bra.
Vad ska man göra sen ? Installera superdisc eller flasha om bios direkt?
Kollat runt på forumet men inte hittat nåt bra svar.
Hejsan
Har nu lött dit ett aladdin chip och det fungerar bra.
Vad ska man göra sen ? Installera superdisc eller flasha om bios direkt?
Kollat runt på forumet men inte hittat nåt bra svar.
Kör in superdisc
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag undrar var du satte dit L1 och BT lödningarna?
Jag har försökt löda 2 ggr nu och får den aldrig att starta upp med chippet. den startar exakt likadant som tidigare och med Microsoft under själva gröna X-symbolen i början. Inget annat, kan inte läsa min brända superdisc eller något sånt.
Lödde fast dom på "motståndet" precis som bilden på anvisningen.Original inlägg av fettan
fettan, se till att d0 är ordentligt lödd, det är den anslutningen som aktiverar chippet. löd helst d0 på undersidan av moderkortet.
Jag har dubbel o trippelkollat just d0 lödningen. Jag har lött fast den på undersidan av moderkortet. om jag kollar kontakt mellan d0-punkten på ovansidan av moderkortet och modchippet ger det signal.Original inlägg av natno
och praktiskt taget inget motstånd heller? typ högst 0.05 ohm ska det va.
e du säker på att chippet e flashat?
nej jag är långt ifrån säker på det, det var bara vad som sades till mig när jag köpte det.
vilken färg lyser lampan när du (försöker) starta med chippet på?
det var fel på chippet, det var trasigt eller nåt. jag fick ett nytt o då funkade det klockrent.
Bookmarks