Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: fakta om ps2bränning!?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

fakta om ps2bränning!?

jag har inte så stor koll på det här med att bränna in ps2spel som man fört över till datan. jag har .bin och .cue filer och undrar om man ska bränna in båda filerna på skivan och isf i vilken ordning? och ska man ändra på några andra inställningar i t.ex. nero innan man bränner!? och kvittar det om man bränner på CD- eller DVDskiva? ska man bränna som dataskiva, audioskiva eller vad!?
    hoppas någon har lust att hjälpa en med inte lika stor koll....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper. De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas. Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn. Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    nu har jag testar att bränna in ps2spel på både dvd-r skivor och vanliga cdskivor men får det inte att funka, ps2an säger bara att jag ska sätta i ett ps eller ps2spel då när jag testar fastän det e chippat!
    vad gör jag för fel!? jag har *.bin och *.cue-filer till ett spel (gta-vice city), 2 st av varje och har testat att bränna in båda på samma skiva och också bara de båda första filerna men inget funkar!! jag bränner långsamt och har testat mest med nero (väljer burn image) men inget funkar, vad e det jag missar!?

Liknande diskussioner

1. Fakta sökes
    By inqy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-27, 23:00
  2. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner