Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp en novis

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hjälp en novis

    Jag har köpt en begagnad xbox som har en 120 gigs hd. Killen som hade den före har bara spelat spel som han lagt in på hd... han visste inget mer om alla andra funktioner o program. Jag vet att det inte sitter något chip i den utan den är "moddad" tror jag att det heter. Längst nere till höger på skärmen står det evolutionx v+3921. Det jag undrar är vilka format ska den klara av att läsa tex divx? mp3? jpg? mm. När jag stoppar i en divx film nu så verkar den inte hitta någon skiva likadant verkar det vara med alla brända skivor. Jag provade även att stoppa i en dvd skiva och då blev det bara ljud. Jag gissar på att den inte är intälld rätt. Hjälp mig någon och förklara för mig vad evolutionx v+3921 ska klara för format. Kan jag spela importerade o kopierade spel? Går det se dvd utan dvd kit? Hjälp mig

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du måste öppna i Evox meny den du ser framför dig under APPS ett program som heter xbox media player eller xbox media center sen skall du gå in under menyn mina filmer leta upp ikonen DVD klicka på den & sen leta upp filen *.AVI på CDn tryck på den gröna knappen på handkontrollen & filmer kommer igång.

    Ang DVD filmen titta i din EvoX.ini på din C:\ part i din xbox vart den pekar på kolla under [MISC], hur du gör det? Med ett FTP program:

    AutoLaunchGames = Yes
    AutoLaunchDVD = Yes
    DVDPlayer = "f:\apps\dvdx_v2\default.xbe"
    AutoLaunchAudio = Yes
    AudioPlayer = "c:\xboxdash.xbe"
    MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Jag fattar trögt

    Tack för svaret.. Jag har inte förstått var jag ska gå in för att kunna kolla på dvd filmer. Sedan är jag lite rädd att förstöra något o boxen
    "Ang DVD filmen titta i din EvoX.ini på din C:\ part i din xbox vart den pekar på kolla under [MISC], hur du gör det? Med ett FTP program:" Vart går jag in o hur gör jag. Det är fullt med olika program i boxen

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du kan göra det med tex TOTALCOMMANDER det är ett FTP program du kan ha på datorn, med det programet kan du markera filen du vill redigera klicka på redigera knappen så kommer det upp som en text fil, sen klickar du på X i vänstra hörnet på textfilen & då frågar den om du vill spara du klickar do på "JA"
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. hjälp - kan jag inte chippa mitt PS2 ??
    By nisselon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 17:34
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •