Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: N64 + Emulator

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Question N64 + Emulator

    Hej!
    Någon som har lust + tid o hjälpa lilla mig, jag är en äkta amatör på det här så jag behöver beskrivning hur man gör så lätt som möjligt! .tex i nummerordning så jag vet hur exakt jag ska göra.

    Har köpt Xbox till min dotter och hon ÄLSKAR Mario Bros som hon spelade på n64 osv så hon vill så hemskt gärna fortsätta spela med dom, och hon har inte ÄNNU fått sin xbox, hon får det imorgon då hon har kalas, hon fyllde 5 år och älskar å spela!

    Så jag vill försöka hinna fixa ikväll redan med att installera emulator och spelen om nu jag kan *ler*

    Jag har tillgång till dc++ osv, så där ska jag väl ladda hem alla zip spel n64 o det vet jag hur o vilka.
    Sen emulators..Vad heter den bästa emulators till xboxen för att spela mario bros osv (n64) för alla säger någon annan namn hela tiden *snyft*
    Sen? Har ej kabel mellan xboxen och datorn så jag bränner allt på skivan o installerar in, hur gör jag då?
    Jag har chippat det så det e inga problem alls (lämnade den o ngn fixade den)

    Så jag vill så gärna ha lätt beskrivning men också noga o vad de heter m.m i nummerföljd hur jag ska göra och inställningar m.m om det behövs.

    T.ex
    1.Ladda hem xxx- emulators o alla n64 spelroms
    2.bränn dom på cdskivan
    3.starta xboxen med chipet
    4.installera in (hur , vad för meny väljer jag)
    sen? hur installerar jag emulatorn vilken meny och sen hur var installerar jag in alla roms? och sen hur startar man själva n64 spel i xboxen..

    Taaacksam för svar så fort som möjligt så får ni en stooor kram från mig o min dotter :-)

    Linnea

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    OK! Jag har en a-open märke dvd brännare och bränner med memorex cdr - men kan köpa traxdata som tydligen är bättre än memorex!
    Vet hur det funkar med nero o så bara bränna in dom som vanligt eller ngt speciellt
    på nero menyn? Ska man välja dvdskiva då i nero?

    Tack att ni ville hjälpa! Jättegulligt! KRAM PÅ DIG!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    här är ett sätt om du inte vill krångla med massa skivor å så........


    1. tanka "Surreal64" emun till xbox (har du köpt boxen färdigchipad från PSXCare så har du den redan, kolla i "Games\Emulators\

    2. tanka en N64 rom (alla funkar inte så bra men Super mario64 funkar bra!!)

    3. Se till att du kan komma åt boxen med ett FTP program (t ex FlashFXP)

    4. FTPa in i boxen, leta dig till "E:\Emulators" (om du itne hade Surreal innan så lägg Surreal här)
    Annars går du bara vidare till "E:\Emulators\Surreal64\roms"

    5. lägg romsen i "\rom" mappen

    6. Starta Surreal från evox "Games\Emulator\Surreal64"

    7. Sen "borde" du kunna lista ut hur du får igång spelen glöm inte att ställa in kontrollerna bara... "Configure Controllers" inne i surreal....... Undrar du nått är det bara att skriva
    Last edited by Lucif3r; 2004-06-05 at 15:33.
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    .......men som sagt om du inte vill oroa dig över vilka skivor boxen läser å så så gör som jag föreslog...... då funkar det till 110%
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Öh om man nu ska ladda in ftp då måste man ju ha kabel mellan dator eller internet, o det har jag inte tyvärrr...... så därför måste det bli via cd...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    hmm..... har du ingen router då? å en vanlig rak TP kabel?
    aja då har du juh inte så mycket att välja på då..... :/
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Nope :-( nu går jag o testar medans min fästman gick med min dotter o fiskar nu, hoppas de får napp :-)
    Så nu försöker jag passa på o bråka med både datorn och xboxen så får vi se om jag lyckats, är det någon som har msn som har lust o hjälpa lilla mig som inte kan något, om jag nu inte lyckas? maila mig din adress bara då till msn...
    Nu går jag o testar :-)
    För hon ska få den IMORGON!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    HjÄlp Det GÅÅÅrr Ej O BrÄnna! Konstigt..kunde BrÄnna Iso-filer Men Tydligen Inte Med All .zip Filer (n64) Osv PÅ Nero..fÅr Felmeddelande Hela Tiden..
    BrÄnde Innan Med En Vanlig Skiva Cdr Skiva FrÅn Memorex Men DÅ Fick Jag Meddelande PÅ Xboxen Att Det Ej Gick Kopiera FrÅn Skivan Till Hdd.....

    Galen E Jag!!!
    Help!! Hur BrÄnner Man N.64 Spel PÅ Dvd-skivan, Det Jag FÖrsÖkte Var PÅ En Dvd -r Memorex Men Det Kommer Ju Felmedd. PÅ Nero Att Det Ej Gick Att BrÄnna Alls..vad Ska Man VÄlja I Nero FÖr Dvd?

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    vA SJUTTON HAR HÄNT MED MINa tangenter...ursäkta.. vet ej va som har hänt me mina tangenter :-)

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    extrahera alla N64 romar på PCn, sen bränner du en "data skiva" å lägger romsen (inte .zip filerna) på skivan å bränner.... bränn i så låg hastighet som möjligt.... gärna 2x lr, om du har, 1x hastighet.
    pröva annars bränna på en CD-RW skiva i typ 8x hastighet...
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    ok

    Citat Original inlägg av Lucif3r
    extrahera alla N64 romar på PCn, sen bränner du en "data skiva" å lägger romsen (inte .zip filerna) på skivan å bränner.... bränn i så låg hastighet som möjligt.... gärna 2x lr, om du har, 1x hastighet.
    pröva annars bränna på en CD-RW skiva i typ 8x hastighet...
    OK men vilken cdskiva ska jag ta? jag har packat upp o bränt dom på en dvd-r skiva och då fick jag felmeddelande bara "now loading..." inget mer, och eller ngt error..med cd..kan ej kopiera in :-(
    Hör av dig!

    Linnea

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    det där me skivor finns det bara ett sätt att kolla..... pröva, bränna, pröva annat skivmärke, bränna, byta hastighet, bränna..... osv osv... :/
    Vad har du för DVD läsare i xboxen? (finns en tråd om det här i forumet "xbox backuper patchar")
    har du prövat bränt på en CD-r/CD-rw skiva? du det det måste inte vara en DVD skiva man bränner på...


    men man slipper juh allt sånt om man har nätverk...
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    LLLLLLLYYYCCKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKAAAAAAAAAAATTT TTTTTTTSSSSSS!

    HURRA! BRÄNDE PÅ 1X HASTIGHET PÅ dvd-rw skiva (traxdata) alla rom och sen kopierade jag in det under emulator och använde emulator..vad nu den hette, minns inte..börjar på s iaf (kan ej kolla nu min dotter spelar lyckligt nu) , och efter många om så lyckades jag till slut för jag va tvungen skapa en mapp där jag döpte till "rom" inne i det där emulators mapppen, sen flyttade jag filer dit och sen gick jag in till spel och började, funkade kanon!! superskönt!!!
    Ok skivan kanske är dyr men det verkar alltid funjka på en traxdata :-)
    Himla glad!

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    va bra !!
    (pssst "Surreal64" heter emulatorn )
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    skaffa dvddecrypter....

    skaffa dvddecrypter programet för bränning av dina softwares...detta är ett lätt o smidigt brännprogram som dessutom är ett gratisprogram.....sätter hastigheten automatiskt vilket är en fördel...ps:skaffa dig en dvd-rw skiva innan du bränner så du ser att det funkar för det kan ju bli dyrt i länden av att bränna sönder skivor.....

    lägg ett inlägg till mig hur du fick surreal till att funka...jag får krupp på detta snart..vill ha igång zelda:majoras mask....

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Surroeal

    Citat Original inlägg av gamefan
    skaffa dvddecrypter programet för bränning av dina softwares...detta är ett lätt o smidigt brännprogram som dessutom är ett gratisprogram.....sätter hastigheten automatiskt vilket är en fördel...ps:skaffa dig en dvd-rw skiva innan du bränner så du ser att det funkar för det kan ju bli dyrt i länden av att bränna sönder skivor.....

    lägg ett inlägg till mig hur du fick surreal till att funka...jag får krupp på detta snart..vill ha igång zelda:majoras mask....
    Ahh, jaa det beror ju på vad som var problemet, för mig funkade ju den programmet direkt men kunde ej spela ngn spel men jag flyttade alla spelfiler till olika mappar o sen gick det bara. Surroeal hade alltsåp funkat från början, p ga den blev installerad samtidigt som chippet lades in från ett företag (får ju inte skriva företagets namn här p ga reklam då)

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    köpte du itne boxen hos PSXcare då?

    jag får krupp på detta snart..vill ha igång zelda:majoras mask....

    det funakr inge bra på xbox........... tyvärr...............
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Liknande diskussioner

  1. N64 emulator till ps2?
    By Chrille_Ps2 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 13:29
  2. Behöver hjälp med n64 emulator.
    By Micke67 in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 01:57
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 21:22
  4. N64 emulator Hänger sig
    By Squad in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 18:30
  5. N64 Emulator
    By agoodyear in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 23:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •