Har precis köpt en svart box och ett xbit men har inte hunnit chippa än.
Var på g idag men det slog mig att det kanske kunde va en bra idé att testa den med nåt annat än bara spel innan jag börjar gräva i den.
Testade först en audio-cdr, funkade inte, men det finns väl ingen som klarar vad jag förstått? Körde sedan en audio-cdrw, gick bra. Slutligen slängde jag på en dvd och kikade en stund. Verkade lira även om jag tycker att det va några småkonstiga "hängningar" ett par gånger när jag gick i menyerna.
Tog ur skivan och därefter märkte jag för första ggn av störningar i bilden i form av rullande fält, nerifrån och upp. Drog ut tvbänken å joxade med alla kablar, särade bild från strömkablar etc. utan resultat. Har f ö en ny sån Joytech multikabel med scarten inkopplad.
Stängde av boxen i några sekunder och slog på igen, samma störningar. Kollade tvkanaler, där fanns inte störningarna.
Lät boxen stå av i tio minuter eller mer och slog på den igen, störningarna borta! Är det här ett problem som någon känner igen eller kan dra paralleller till? Verkar ju eventuellt vara förknippat med värme iaf. Testar i detta nu att återskapa problemet, vill inte sätta kniven i det och upphäva garantin innan jag konstaterat att det inte är nåt fel på det...
Bookmarks