Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Bästa operativsystemet?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Question Bästa operativsystemet?

Tänkte chippa min xbox med Aladdin advanced + nu på måndag. Men vilket operativsystem är bäst (och enkelt!) att använda då?
    Har hört att Evolution X ska vara bra, stämmer det och var laddar man ner det i så fall?
    Vill gärna ha ett operativsystem där man bara behöver extracta ISO-spelen och sen skicka filerna till xboxen för att kunna spela direkt sen.
    Det enda operativsystemet jag bekantat mig med innan är windows
    Så det bör vara nybörjarvänligt

P.S. Har sett att samma spel kan ta runt 700 MB eller runt 3 GB i DC++, vad beror det på när båda är iso? Har de tagit bort alla filmer eller något sånt i den på 700 MB?
    Last edited by Timilim; 2004-06-12 at 05:55.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Stockholm Sweden
    Respekt
    22
    Det finns en handful olika OS, eller Dashboard som det heter (OS är oftare refferarat till chippets system, ie Xenium 1.0 eller 1.1 OS) vilket kan vara lite förvirrande.

Några populära är Evox, Avalaunch, Unleash X mm.
    Själv använder jag Evolution X (Evox) version 3935 och är nöjd. Det är enkelt att använda och kan om jag förstog vad du ville, enkelt visa spel i en meny.
    Alla spel som packas up från iso format eller liknande och läggs i /games mappen på e: eller f: kommer up i en meny. Samma sak med program osv.
    Men det är ganska standard bland alla dashboards. Enklast är nog att använda ett program som packar up och skickar iso filen samtidigt, tex Qwix.

Varför vissa spel är små, ofta tillräckligt små för att få plats på en vanligt CD-R/W och vissa är stora (3-4gig) är samma som på pc.
    Det finns ISO, sen finns det rips. så dom spel som är lite större är ofta hela orginalet, med film sekvenser osv. Medans dom mindre har man tagit bort film, och ibland musik/ljud.

Liknande diskussioner

1. bästa lasern ?
    By fly_with_me in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 09:03
  2. Bästa mediaplayern ?
    By Baffe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 12:17
  3. Jakten på bästa cd-r skivan.
    By bjornsva in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 22:12
  4. Vilket är det bästa bioset?
    By nissen in forum BIOS versioner och flashning