Har tidigare haft endel problem med XBMC och fildelning med Samba.
Problemet har varit att filöverföringenshastigheten varit långsam vilket resulterat i avbrott vid uppspelning av både för filmer och musik.
Jag har löpande uppdaterat XBMC till den senaste version men problemet har följt med varje uppdatering.
Idag när jag uppgraderade till XBMC 2004-06-06_build-IND passade jag på att rensa E:/TDATA/0face008/ som innehåller inställningarna till XBMC.
Har tidigare inte brytt mig om att göra det eftersom ingen direkt har rekommenderat det, man kan verkligen undra varför?
För till min häpnad upphörde alla de tidigare problemen med Samba och XBMC, överföringen flyter på mycket bättre än tidigare. Kan nu titta på filmer som jag tidigare var tvungen att överföra till Xboxens HD för att kunna se.
Jag förstår inte varför det inte rekommenderas i NFO filen att E:/TDATA/0face008/ bör rensas vid uppgradering, det skulle spara många svordomar hos användare som använder SAMBA för streaming.
(Jag är inte ensam om problemet, har sett andra med liknande problem i andra forum men inga lösningar på problemet)
Ni som har problem med SAMBA i XBMC, testa det här!
Eller har jag fel, är det den nya versionen av XBMC som är så mycket bättre på SAMBA??? (jag tvivlar )
-=|_||_\/[-|\|=-
Bookmarks