Vilket media till vilken läsare?
För oss med + brännare
Philips = DVD+R (resten är i stort sett kört)
Thomson = DVD+R
Samsung = ?
Vilket media till vilken läsare?
För oss med + brännare
Philips = DVD+R (resten är i stort sett kört)
Thomson = DVD+R
Samsung = ?
Thompson kan även läsa DVD-R
Samsung har jag inte lyckats få DVD+R att funka på.
Har hört att om man bränner med dvddecrypter ska det gå att få igång dvd+r skivorna på en xbox med samsung dvd-läsare.
Men har inte orkat ladda ner det, då man har en internetanslutning med ett segt modem och dvd-brännaren är på en annan dator. Måste ju ta allt jag laddar ner på disketter från den ena datorn till den andra.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
WiiKey 1.99 Beta firmware
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??
Playstation 3
Har någon märkt skillnader beroende på vilka hastigheter ni bränner i? Är det exempelvis som så att om man bränner i 1x jämfört med 8x så "tar" xboxen den långsamt brända skivan bättre.
Och/eller
Är xboxen mindre grinig mot skivorna som kan bränna i hög hastighet jämfört med lågprisalternativen? Vågar man köpa budget om man nu anser att man har så gott om tid?
Disketter!!!Originally posted by roine_johnsson
Thompson kan även läsa DVD-R
Samsung har jag inte lyckats få DVD+R att funka på.
Har hört att om man bränner med dvddecrypter ska det gå att få igång dvd+r skivorna på en xbox med samsung dvd-läsare.
Men har inte orkat ladda ner det, då man har en internetanslutning med ett segt modem och dvd-brännaren är på en annan dator. Måste ju ta allt jag laddar ner på disketter från den ena datorn till den andra.
Kanske dags att inhandla ett extra NIC och koppla ihop datorerna...
Och samsung kan köra dvd+r utmärkt om man har en brännare som kan sätta booktype till dvd-rom.
Jag har en Philips läsare in min box och den tar både plus och minus utan problem.Men jag har märkt att spel som jag bränner i 1x hackar alltid ,men om jag bränner i 4x så funkar de perfekt!!!
Har Thomson läsare i min.
Laser tweak.
Läser inga cd-r skivor, vissa cd-rw brännda långsamt funkar.
Dock hade jag mycket problem när jag använde en LiteOn 411 brännare.
DVD-R funkade mycket dåligt med undantag av verbatim som funkade fint.
Efter en "olycka" med LiteOn brännaren så köpte jag mig en NEC 2500, och nu spelar det ingen roll om det är + eller - dvd skivor den tar allt, oavsett bränn hastighet.
Vita princo -R brända 6X inga problem.
Kör mest Platinum 8X +R, rätt billiga på Mycom.se funkar alltid.
V.1.0
X2Pro
120 Seagate V
Utbytt chassie fläkt
Samsung DVD
Bookmarks