Hej, hur spelar jag upp SVCD filemer och DVD filmer (VOB) i Media center?
Hej, hur spelar jag upp SVCD filemer och DVD filmer (VOB) i Media center?
Finns en knapp som heter spela film.
"Play DVD" knappen, förvänta dig inga DVD menyer.
Kan krångla med vissa filmer om du tänkt spela upp DVD från skiva.
-=|_||_\/[-|\|=-
Jo jag har testat, men inget händer när jag trycker på den
Det bästa sättet (enligt mig iaf) är att du kör med en patchad orginal DVD spelar om du har fjärr eller dongel free dvd player om du inte har fjärr.
Du kan lägga in sökvägen till en extern dvd spelar i xboxmediacenter.xml...
Så när du ska se en DVD poppar du in den i XBMC och väljer Play DVD så startar den spelaren upp filmen med menyer och allt.
Att du inte kan se menyer i dvd filmer kommer nog inte komma på ett bra tag eftersom det inte finns någon open source dvd spelare som har det och XBMC devsen har sagt att dom inte tror det kommer nån på ett bra tag... Men man vet ju aldrig...
finns det något annat/mer sätt?
Ja du kan spela upp dom i XBMC. För mig funkar dvd filmer...
Lägg i DVD skivan i xboxen och gå in i My Movies. Där väljer du DVD drive och bör se filerna där.
På en DVD hittar du dom under VIDEO_TS.
På en svcd hittar du mpg fil(er) under MPEG2.
När jag öppnar .dat filen i en svcd film så blir bilden svart i någon sekund och sedan kommer jag tillbaka till Mediaplayer/mediacenter. När jag öppnar vob fil så kommer jag till menyn i dvd filmen men där kan jag inget göra.
Prova kopiera .dat filen till boxens hdd och döp om den till .mpg och se vad som händer...När jag öppnar .dat filen i en svcd film så blir bilden svart i någon sekund och sedan kommer jag tillbaka till Mediaplayer/mediacenter.
Öppna nästa .vob fil då...När jag öppnar vob fil så kommer jag till menyn i dvd filmen men där kan jag inget göra.
Du ser lätt på storleken vilka som är själva filmen. Det brukar vara 3-5 st filer som heter vts_xx_1.vob, vts_xx_2.vob, vts_xx_3.vob osv. som kommer efter varandra där alla utom den sista är ~1.0GB...
smidigare patcha xboxdash.xbe genom att göra en kopia på den lägga den i en mapp i pcn patcha den, döpa om den till regfridvd.xbe ändra i evox.ini till DVDPlayer= "c:\regfridvd.xbe", kan man även ha fjärren.
hur patchar jag den då?
Original inlägg av ktd
Har testat med alla .vob filer men det är samma sak kommer bara till menyn
Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04Original inlägg av tech
-=|_||_\/[-|\|=-
Om jag patchar den, måste man använda fjärren då eller fungerar det med handkontrollen också?Original inlägg av pege63
Den blir som innan. Enda anledningen att parcha den är för att få den reg fri...
Bookmarks