Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: XBMC Hänger sig över lan

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Stockholm Sweden
    Inlägg
    34
    Respekt
    21

    XBMC Hänger sig över lan

    Suttit under dan o försökt lära mig o använda media center. Allt funkar bra furutom när jag försöker spela up film som ligger på pcn.

    Jag har ändrat i XboxMediaCenter.xml och skrivit det mina shares, jag får up mapparna o filerna utan problem men när jag trycker på dom för att starta filmen/serien osv så fryser programmet, allt från nån minut up till 1 timme, sen släpper det igen som om inget hänt.

    Först trodde jag att den behövde en stund att cacha lite från pcn innan den startade men det borde ju inte ta så lång tid, o det händer inget när den väl slutar frysa.

    Testat både mpg o avi för att utesluta nåt codec problem. Läst på forumet o såg en lösning om att updatera bios och evox. Eftersom jag e ganska ny på det här tog jag vad som verkade vara den enklaste lösning och laddade ner superdisk 3.7 rc8. I psxcare menyn valde jag small. Sen antar jag att den fixade bios ochså på en gång, fanns bios val i menyn ochså men vågade inte röra förns jag fatta va det va.

    Enligt inställningarna så har evox 3935, Bios X2_4980.06. Jag har ett xecuter 2 lite, samma hårdisk som satt i från början, runt 8 gig.

    Skulle upskatta lite hjälp

    Edit. Jo jusde. testat både den media center som fanns från början i boxen, och XBOX_Media_Center_2004-06-06_build-IND
    Last edited by farsight; 2004-06-08 at 09:32. Anledning: Mer info

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Nyare bios skulle inte skada, X2_4983.06 rekommenderas.
    Prova rensa E:/TDATA/0face008/ efter uppgradering till senaste XBMC versionen (tar bort tidigare inställningarna).
    -=|_||_\/[-|\|=-

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Stockholm Sweden
    Inlägg
    34
    Respekt
    21

    Alright, ska testas

    Tack för tipset,
    I samband med det projektet bytte jag ut orginal hårdisken osv, så nu vart det ett större job. Men jag ska testa det senare bioset så får vi se.

Liknande diskussioner

  1. XBMP och XBMC hänger sig när jag spelar film
    By Thursday in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-11, 17:46
  2. XBMC hänger sig IGEN!
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 18:59
  3. Hänger sig när jag ska flasha
    By Bogust in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 22:18
  4. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13
  5. XBMP hänger sig vid uppstart
    By Zelloc in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 17:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •