Suttit under dan o försökt lära mig o använda media center. Allt funkar bra furutom när jag försöker spela up film som ligger på pcn.
Jag har ändrat i XboxMediaCenter.xml och skrivit det mina shares, jag får up mapparna o filerna utan problem men när jag trycker på dom för att starta filmen/serien osv så fryser programmet, allt från nån minut up till 1 timme, sen släpper det igen som om inget hänt.
Först trodde jag att den behövde en stund att cacha lite från pcn innan den startade men det borde ju inte ta så lång tid, o det händer inget när den väl slutar frysa.
Testat både mpg o avi för att utesluta nåt codec problem. Läst på forumet o såg en lösning om att updatera bios och evox. Eftersom jag e ganska ny på det här tog jag vad som verkade vara den enklaste lösning och laddade ner superdisk 3.7 rc8. I psxcare menyn valde jag small. Sen antar jag att den fixade bios ochså på en gång, fanns bios val i menyn ochså men vågade inte röra förns jag fatta va det va.
Enligt inställningarna så har evox 3935, Bios X2_4980.06. Jag har ett xecuter 2 lite, samma hårdisk som satt i från början, runt 8 gig.
Skulle upskatta lite hjälp
Edit. Jo jusde. testat både den media center som fanns från början i boxen, och XBOX_Media_Center_2004-06-06_build-IND
Bookmarks