Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Uppdatera default.xbe??

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Uppdatera default.xbe??

    Jag kör med XBMC som dash och har läst att man ska uppdatera default.xbe när man uppdaterar XBMC. Jag har XBMC på Fdisken och .xbe på C.
    Hur uppdaterar man default.xbe ????

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    räcker inte att bara upptatera default.xbe läs här http://manual.xboxmediacenter.de/wak...=s6w#Upgrading
    och här http://manual.xboxmediacenter.de/wak...CAsDash&v=1ee5

    din default.xbe som är för xbmc på c: heter något som ditt bios bootar på....typ evoxdash.xbe ..döp om den nya xbmc default.xbe till evoxdash.xbe(eller det ditt bios bootar på) och ftpa över den till c: (skriv över den gammla)

    sedan måste du ju ha uppdaterat allt på f: där du sa att du hade xbmc
    Last edited by mysiskatten; 2005-09-09 at 16:55.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du kan ju i bioset ändra till XBMC.xbe så den bottar på det ju om inget annat då får du ändra på default.xbe i XBMC mappen till XBMC.xbe
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    hej

    jag undrar om det går att få tag på default.xbe filen jga råkade ta bort den men kan ej skaffa till baka den kan någon skicka den filen till mej min msn är djn_red@hotmail.com

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen Mysiskatten, jag döpte om filen och allt fungerade.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Hur vet jag vilken xbe fil bios bootar från? är ett DouX2 chip från psxcare. Ligger massa xbe filer i rooten på C: på xboxen.

    edit: Dom jag har är: Avalaunch.xbe Evoxdash.xbe Msxboxdashallregion.xbe Olddash.xbe Xboxdash.xbe Xboxdash2-allregion.xbe Xboxdashbackup.xbe xboxdash-ps-allregion.xbe
    Last edited by JockeH; 2005-11-05 at 03:00.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det beror på hur du konfigurerat bioset. Har du t.ex. ett M8 bios så använder du programmet evtool för att ställa in vilka xbe filer som skall startas och i vilken ordning.

    Nu startas nog avalaunch.xbe alternativt evoxdash.xbe beroende på vilken ordning som är inställd i bioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Hmm ok. Har ingen aning hur den är inställd. Det var ni som chippade den förra helgen
    den startar iallafall upp XBMC som "start program"

    Jag funderar på att köra det där xbe shortcut maker programmet som finns i en av länkarna högre upp.. Det verkar vara lidrigast om man ska uppdatera version etc.
    Last edited by JockeH; 2005-11-05 at 03:56.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tippar på att avalaunch.xbe är den första som startas. Du kan ju jämföra storleken på xbe-filerna med default.xbe som ligger i f:\apps\xbmc (eller vart xbmc nu hamnade) då det skall vara samma fil...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    /F/Apps/Avalaunch/default.xbe 1,20 MB
    /F/Apps/XBMC/default.xbe 3,93 MB
    /C/xbmc/ ingen xbe fil

    /C/evoxdash.xbe 6,55 MB
    /C/avalaunch.xbe 3,47

    tycker det här verkar helkonstigt..

    edit: ingen av resten av xbe filerna i roten är 1,20 eller 3,93 MB stor heller..
    Last edited by JockeH; 2005-11-05 at 20:18.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Aja, eftersom det är XBMC som startas när jag startar xboxen så borde det väl vara evoxdash.xbe som är den som startar, för när jag kollar i "XboxMediaCenter.xml" så finns raden <dashboard>C:\evoxdash.xbe</dashboard> i den.
    Jag har kört "live update" i Avalaunch så den är senaste versionen. Så om jag byter namn på Avalaunch.xbe till evoxdash.xbe så ska det alltså bli Avalaunch som startar först?

    Laddade hem och kollade i evtool, men hittade inte hur jag skulle få fram det. Och jag vill helst inte vara och trycka så mycket så att jag sabbar nått.

    så har jag xbmc på både c:\xbmc och i F:\apps... vill helst få ta bort båda två och installera det på nytt, för att slippa massa "krockar"

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Jag har precis lagt över senaste verisonen av XBMC till xboxen. la det i c: och döpte om RENAME_ME.xbe filen till evoxdash.xbe och och låter resten av xbmc ligga i just xbmc mappen på c:
    Men nu när jag startar xboxen så stannar den vid det gråa xbox X'et (där det står PSXCare uppe till vänster) inget händer.

    hjälp snälla.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    XBMC ska ligga på E:\Apps\

    evoxdash.xbe i rooten på C:
    Läs XBMC Manual och FAQ

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    mmm... jag upptäckte det nyss. Håller på dra hem superdisc. Visst går det att starta med den så att man kan koppla upp mot boxen från datorn och lägga det på rätt plats?

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    ja
    Läs XBMC Manual och FAQ

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Ok, tackar.

    Jag har massor med skräp i rooten på c: på boxen just nu,
    vad är det man måste ha i rooten på c: för att boxen ska fungera som den ska?
    Man borde ju kunna rensa en aning när man är i farten.

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera EvoX???
    By Lilln in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 21:52
  2. Glömde döpa om default.xbe - Inget startar nu!
    By theend in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 19:52
  3. mxm default.xbe i isocraxtion
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 11:29
  4. Uppdatera bios
    By EdgeDaniel in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 13:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •