Det här är mitt andra försök att få hjälp på forumet, i den här tråden fick jag hjälp men vi kunde tyvärr inte lösa problemet eftersom det visade sen att jag hade tagit fel på vilket chip som satt i xboxen.
Hur som helst. Jag har en xbox med 120G WD. Xenium chip. X2 4980.06 Bios och Evox 3935 som dashboard. Jag vill upgradera till X2.4983.06.
Jag kopierade "x2_4983.06_256k" till c:/bios/ på xboxen.
Startade om Xboxen och gick in i "Sytem Utils / Flash Bios " I Evox dash.
Valde x2_4983.06_256k i listan och trycke A. En blå ruta kom up och efter några secunder så sa den
"Manufacturers ID 01 Device ID c4
!! Unknown Flash Type !!"
Jag kunde då trycka på vilken knapp som helst och allt var som förut, mitt gamla 4980 bios och allt gick att använda utan problem.
Efter det fick jag tips så jag kollade i min evox.ini att hash koderna till det nya bioset fanns med i listan. Och testade en till kopia av bioset från en annal källa. (ie xbins)
Efter att ha läst ett 20 tal guider på nätet o hundratals foruminlägg så börjar jag bli mer förvirrad än vanligt.
Är jag tvungen och öpnna xboxen o fixa med nån switch/jumper för bios protection fast jag inte vill updatera xeniums OS, bara bioset?
Och i Evox.ini ska "current=" hashen under flash övernstämma med det bios man vill ändra till? , och i så fall ska man ändra den för hand eller görs det under proccessen? Just nu så är den samma som mitt nuvarande bios vilket får mig att undra.
Se evox.ini här
Om jag har missat ett steg nånstans eller om ni ser nån miss i evox.ini så skulle jag upskatta hjälp eftersom jag är nybörjare och får huvudvärk av all information jag läst idag
Bookmarks