om du gör ändringar för program så ta för vana att ta bort den gammla .db filen
om du gör ändringar för program så ta för vana att ta bort den gammla .db filen
jag får inte till de där med bilder till spelen de e ju omöjligt
Till xboxspelen menar du?
I så fall lägger du bilden direkt i spelmappen om jag fattat de rätt och döper den till default.tbn
Har inte testat de än, men har fixat bilder till emu´s och håller på med musiken nu.
Mvh
/Sin
Alla spel har ju redan egna bilder... Varför vill du ha egna?
kan vara trevligt att ha spelets riktiga omslag...eller kanske inte vad vet jag
mmm kanske det...
jag vill ha bilder istället för mappen men de funkar inte som du att göra som du sa Sin
Mappar?
Gå in i Settings/My Program och välj både Flattening Directory Hierarchy & Show Only Default.xbe...
Om det är i Spel & Program du menar att du ser mappar...
jag vill ha så de e som på denna sida
http://www.critikill.net/content/screenshots.asp
Gör så här...
1. Lägg in önskad bild döpt till folder.jpg i mappen till spelet.
2. Set till så att bara Only Show Default.xbe är valt i Settings/My Programs.
3. Gå in i My Programs och välj att visa som Icons.
4. Välj Games om du inte har det som default i xboxmediacenter.xml.
Nackdelen med att ha så här är du inte kan starta spelet direkt. Du måste in i mappen först och sen välja spelets default.xbe...
jag har exakt som detta http://www.critikill.net/content/screenshots.asp
Jag behöver inte alls gå in i någon mapp det startar direkt när jag trycker på bilden..
Men jag har inte följt ett enda av dina steg för hur man ska göra så det kanske är därför
edit.. Jo föresten steg 4 har jag skrivit in i xbmc.xml.
kan du maila mig din xbmc.xml så man kan titta?
är ju bara detta du vill se så här är det
<!-- my programs bookmarks !-->
<myprograms>
<default>F:\Games</default>
<bookmark>
<name>My Games</name>
<path>F:\Games</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>My Utilities</name>
<path>e:\Apps\Util</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Linux</name>
<path>e:\linux</path>
</bookmark>
</myprograms>
Jag döper bilden till "default.tbn" och lägger i rooten av spelet.
Inte bara det utan hela xbmc.xml
Det är snyggt men är det inte ett gitande att göra om bilderna el du tar orginalbilderna i spelet?
Last edited by pege63; 2004-06-11 at 12:10.
Jag har bara provat med folder.jpg och då kan man inte få sina bilder utan att göra så. Om man ha Flatten Directory och Show Only default.xbe visas spelets orginalbild...Original inlägg av mysiskatten
Men jag såg att du kör med default.tbn och det har inte funkat förut så jag kollade i buglistan och såg08-06-2004 added: support for foldername.tbn files
13-03-2004 fixed: .tbn was broken
ok KTD..........
Last edited by mysiskatten; 2004-06-11 at 12:19.
tack du kan ta bort den nu !!!
@mysiskatten
Jag prövade föra över en jpg bild till en spelmapp & döpte den till default.tbn...
Funkar klockrent! Men heter den default.jpg eller nått annat funkar det inte...
ok..............
de är omöjligt detta jag har gjort allt ni sakt men de blir inge bättre
Din build av XBMC är nog för gammal. Uppdatera till en nyare...
Tack för hjälpen KTD i Fredags nu funkar XBMC kanon både som Dashboard & som spelare, Åskan slog ut strömmen i halva stan det var därför jag åkte ur.
Undrar varför jag inte använt mig av följande innan funkar ju kanon!!!
<name>WORKGROUPS (SMB)</name>
<path>smb://192.168.100.202/Music</path>
</bookmark>
Nu ser jag hela nätverket (MODER) alla datorer (PC1, PC2,PC3,PC4) & kan välja från vilken jag skall plocka filmer/musik ifrån , kanon
Jag tog hem din BUILD men som jag sa ÅÄÖ funkar på Xboxen, men den kan inte läsa ÅÄÖ på PCn?
Men jag skall installera om hela rooten på PCn se om det hjälper, tror det är det OS som gör det (är ett med SP1) till Win98SE.
Va bra att allt funkar. Men du sa ju i fredags att du inte fick ÅÄÖ även när vi gjorde en fejkmapp & fejkfil med dom i och la på boxens hdd...
Nä på PC nä, men nu funkar det på XBXn åxå
Ta ngr bira/drinkar för mig åxå där i CA/LA
Jo en sak till kan få en REBOOT/STÄNGA AV i XBMC om man kör den som DASH?
Last edited by pege63; 2004-06-14 at 12:05.
Såna knappar finns de redan, för reboot och stäng av.
Reboot är den mittersta knappen under X:et i rotmenyn, stäng av den längst till vänster under x:et i rotmenyn.
Mvh
/Sin
knappar på vad i XBMC (XboxMediaCenter) el handkontrollerna???
Det lavar jag att jag ska page63! Sa om du sitter pa jobbet & borjar kanna dig snurrig sa vet du varfor!
Na, du kan inte stanga av xbmc fran kontrollen eller fjarren. Tror jag sag nan som tittade pa att ev. hora en patch som UnleaschX har att om man haller in Display i 1.5 sekunder sa stanger boxen av sig men vet inte om han kom nan vart....
Jag kör XBMC 2004-06-06 & jag kan stänga av boxen från xbmc under gröna krysset, ja kan reboota där & ja kan komma till EvoX dashen...
Förträffligt...tycker,
Bookmarks