Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Till Hansi!

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Post Till Hansi!

Tja, jag hämtade ut mitt OrigaPS2 från er idag. Direkt när jag kom hem satte jag in i AR2 o swappade. Funkade inte. Spelet var Amerikanska FFX så jag tänkte att Square kanske lagt in något Origa skydd. Blev lite orolig så jag testade ett annat PS2 import. Funkade inte heller... Då testade jag ett PS1 Import o ett PS backup, det ska man inte behöva swappa. Men det funkade inte heller! Nu är det ju helt självklart att det är "erat fel" =). Jävligt tur att jag bor ganska nära PSXcare så jag kommer förbi imorron. Kommer ni checka min maskin direkt lr måste jag vänta jätte länge?? Skulle vara kul om man kunde få direkt hjälp eftersom att det nästan är eran skyldighet att DIREKT fixa fel som ni orsakat.
    Jag är absolut inte sur. Var lite orolig i början när FFX inte funkade. Nu när inget av dom 10 olika importerade och backupade PS2 o PS1 spel inte funkar så har jag en chans kvar! =)
    Eftersom att ni provar att chipet funkar direkt efter att ha monterat så är det ju lite skumt. Då måste ju chipet gått sönder på vägen hem. Vilket det inte kan ha gjort! Eftersom att jag satt i en bil hela tiden med PS2:t i mitt knä...
    Skit samma. När får jag hjälp!? Skulle vara cool om man fick hjälp direkt så jag kan börja spela mitt FFX nån gång.
    Tack, ni är en grymt bra affär PSXcare ska ni veta! Shit happens lixom!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Urk vad jobbigt det är att läsa när folk inte tryckar på enter en enda gång på 20 rader...

Vi har inga skyldigheter att fixa problem på stubben, men vi gör som vanligt så gott vi kan för att fixa alla problem så fort det bara är möjligt.

Med lite tur så slipper du vänta, antagligen är det väl bara en lödning som hoppat ur. Eller så märker du att din PS2 börjat fungera bra igen efter att ha fått stå hemma i värmen några timmar.

Ibland får man tillfälliga problem med elektronik som man tar in från kylan, det kan bildas kondens på laserlinser osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Chippet krånglar ju inte lite om man säger så... En gång funkade en PS1 original import. FFIX. EN GÅNG. Sen har jag testat massa olika original import PS1 spel som inte funkade. Nåra PS1 backups, inga funkade(alla funkade på PS1). Sen testade jag FFIX igen, funkade inte. Resetade PS2 typ 10 gånger... fortfarande kommer man till röda rutan där det står "Please insert a Playstation or Playstation2 format disc." Jättekonstigt. Måste ju klart vara nåt mysko med chipet eftersom att det EN gång klarade ett PS1 import original. Men har testat den typ 20 gngr resetat, swapat med AR2 o det e bara stört. Jag kommer förbi imorron. Jag tar med FFX så man kan checka om det funkar på eran Neo4+Origa testmaskin.
    Tack.

Liknande diskussioner

1. Xbox skins till chassit? Hansi?
    By noman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 07:37
  2. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  3. Problem till XboxLIVE (hansi?)
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 15:55
  4. NTSC till PAL converter? HANSI